Nikon RAW Codec

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Frits

Nikon RAW Codec

Bericht door Frits » ma mei 25 2009 8:02 pm

Als ik de Nikon Software Suite installeer, krijg ik een foutmelding bij het uitvoeren van de setup van Nikon RAW Codec: (-5000 : 8002802b).
Wat te doen?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Nikon RAW Codec

Bericht door Léon Obers » ma mei 25 2009 10:58 pm

De-installeren. Alle virus- spam en opstart tracking software uitschakelen en opnieuw de Nikon software installeren.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Frits

Bericht door Frits » zo mei 31 2009 12:08 pm

Conform de aanbeveling uitgevoerd. Voor zover ik nu na kan gaan, start het programma wel, maar krijg ik een andere foutmelding: 'Uw verzoek kan niet worden uitgevoerd, omdat de Windows Live-ID service niet kan worden gevonden of niet antwoordt'.
Wat heeft deze melding nou met het installeren van een programma te maken? Na 3x klikken op annuleren is de melding weg.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo mei 31 2009 12:44 pm

Misschien nog de volgende optie:
De-installeren. Dan je computer volledig herstarten (koude start).
Na opstarten alle virus- spam en opstart tracking software uitschakelen.
Met Control Alt Delete kijken welke processen er nog meer draaien, en onnodige processen afbreken.
Dan opnieuw de Nikon software installeren.

Helpt dat allemaal niet ben ik bang dat je systeem iets te vervuild is om het juist te laten draaien.
Kijk ook of Microsoft NET Framework op de juiste wijze is geïnstalleerd, misschien opnieuw installeren. Dat wordt door Nikon software namelijk ook gebruikt. Kijk bij de Nikon Support website welke versie daarbij actief nodig is. Ik dacht minimaal versie 2.0, maar neem dan versie 3.0 (3.5 ??)

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » zo mei 31 2009 2:18 pm

Je moet het allemaal maar weten :D
Ik vind het behoorlijk ergerlijk dat al die software die je krijgt bij camera's en dergelijke zich zo 'ingraaft' in je systeem. Man, ik ging laatst de software installeren waarmee ik mijn telefoon kan linken aan mijn computer. Dat duurde echt een uur!

Frits

Bericht door Frits » wo jun 03 2009 10:44 am

Het probleem is opgelost met behulp van Nikon. Daar vertelde men mij, dat het programma op de een of andere manier vastloopt door Live-ID.
Nikon gaf als oplossing het volgende aan:
Wij raden u aan om 'My Websites on MSN' te verwijderen op de volgende locatie: C:\documents and settings\users\[username]\appdata\roaming\microsoft\windows\network shortcuts (geldt voor Windows XP.
Omdat mijn OS Windows Vista is was het even zoeken waar die netwerk shortcut stond, maar dat is uiteindelijk gelukt.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo jun 03 2009 11:26 am

Tjezus, weer een extra vreemde mogelijkheid dat Capture vreemd doet.
Maar prima dat je het hier hebt gemeld. Misschien dat een moderator foutmeldingen bij elkaar kan zetten???

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”