Is er een manier in CaptureNX2.2.0 en/of ViewNX op een mac om je naam zichtbaar op de foto te zetten alvorens ik ze BV op het internet plant?
ik zou namelijk graag mijn naam in mijn foto zetten zoals velen hier op het forum doen
Naam in de foto zetten met alleen CNX2.2.0 viewNX en een mac
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Naam in de foto zetten met alleen CNX2.2.0 viewNX en een mac
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Naam in de foto zetten met alleen CNX2.2.0 viewNX en een mac
Dat kan helaas niet met de software van Nikon. Wel 'onzichtbaar' bij de IPTC en EXIF gegevens.
Maar er zijn verschillende programmaatjes waarmee het wel makkelijk kan: http://macupdate.com/search.php?keyword ... ark&os=mac
Maar er zijn verschillende programmaatjes waarmee het wel makkelijk kan: http://macupdate.com/search.php?keyword ... ark&os=mac
- Robin
- Forumlid
Dank je OnnoOnno schreef:Dat kan helaas niet met de software van Nikon. Wel 'onzichtbaar' bij de IPTC en EXIF gegevens.
ik ben gelijk aan het downloaden gegaan ga me morgen verder verdiepen in de materie.
Greetz... Robin
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Bordermaker (bordermaker.nl) is gratis (donationware) en platform onafhankelijk (de JAVA versie werkt op de Mac). Relatief simpel programma voor het maken van watermarks in foto's e.d.theshadow schreef:Is er een manier in CaptureNX2.2.0 en/of ViewNX op een mac om je naam zichtbaar op de foto te zetten alvorens ik ze BV op het internet plant?
ik zou namelijk graag mijn naam in mijn foto zetten zoals velen hier op het forum doen
- Robin
- Forumlid
Misschien ben ik wel kribbig maar ik kom er niet uit met opslaan en opslaan als etcRelatief simpel programma voor het maken van watermarks in foto's e.d.
Greetz... Robin
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Save en Save As zijn er om de instellingen die je maakt op te slaan. Dan kan je dus consistent overal het zelfde logo etc gebruiken Om de plaatjes te bewerken gebruik je de proces knop. Via de preview kan je zien (via een geselecteerd preview image) wat het resultaat wordt.
Overigens, die knoppen (o.a. de proces knop) zitten helemaal onderin de aaplicatie. Op een klein scherm (zoals mijn MacBook) zijn ze maar net zichtbaar. Door de dock te verbergen aan de onderkant kan je het applicaite scherm vergroten waardoor de knoppen wel goed zichtbaar worden.
Via de screenshot pagina wordt in het kort uitgelegd hoe je een watermerk plaats. Ook al zijn de screenshot van de Windows versie, komt de layout voor de Java versie overeen.
Overigens, die knoppen (o.a. de proces knop) zitten helemaal onderin de aaplicatie. Op een klein scherm (zoals mijn MacBook) zijn ze maar net zichtbaar. Door de dock te verbergen aan de onderkant kan je het applicaite scherm vergroten waardoor de knoppen wel goed zichtbaar worden.
Via de screenshot pagina wordt in het kort uitgelegd hoe je een watermerk plaats. Ook al zijn de screenshot van de Windows versie, komt de layout voor de Java versie overeen.