Hoi.
Mijn dochter zit in het 3de jaar Vmbo (TG) en staat dus voor het "probleem" dat ze een vervolgopleiding moet gaan kiezen.
Ze denkt aan 2 verschillende opleidingen, waarvan er 1 op het "Koning Willem 1 college" in den Bosch is.
Buiten het feit dat ze iedere dag een eindje moet reizen heb ik eigenlijk toch wel wat vraagtekens bij zo'n opleiding.
Het is nl een 4-jarige opleiding, waarbij ik denk dat ze dit mogelijk beter elders als 2 jarige fotografie-opleiding kan doen, en dan na 2 jaar verder kan kijken.
Zijn er hier mensen die deze opleiding volgen of hebben gevolgd? (of een soortgelijke)
4 jaar lijkt mij een hele tijd, en wat ga je dan daarna doen???
Jos
4 jarige opleiding
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
4 jarige opleiding
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Re: 4 jarige opleiding
Houd er rekening mee dat je meestal geen studie financiering krijgt voor de fotovak school om dat dit veelal particuliere opleidingen zijn.
Nu weet ik niet wat het koning willem 1college voor een opleiding heeft, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Nu weet ik niet wat het koning willem 1college voor een opleiding heeft, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Voordeel van Willem I lijkt me ook dat het een brede school is. Mocht de afdeling fotografie niet zo bevallen dan is een eventuele overstap naar een andere opleiding gemakkelijker.
En wat betreft 4 jaar, die zijn zo om.
Of je meer theorie krijgt dan in 2 jaar is niet zeker, maar de theorie heeft wel meer kans in de praktijk uitgewerkt te worden, en het heeft twee jaar langer de kans om te bezinken.
Of de Willem I een goede school is weet ik niet, maar zo'n soort opleiding (ik neem aan dat het gaat om 'AV-PRODUCTIE/ FILMMAKER/ FOTOGRAAF(BOL)'… ik zou er voor tekenen.
En wat betreft 4 jaar, die zijn zo om.
Of je meer theorie krijgt dan in 2 jaar is niet zeker, maar de theorie heeft wel meer kans in de praktijk uitgewerkt te worden, en het heeft twee jaar langer de kans om te bezinken.
Of de Willem I een goede school is weet ik niet, maar zo'n soort opleiding (ik neem aan dat het gaat om 'AV-PRODUCTIE/ FILMMAKER/ FOTOGRAAF(BOL)'… ik zou er voor tekenen.
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Allereerst bedankt voor de reacties
Maar waar het mij om gaat is haar toekomst.
Ze is 15 jaar, heeft eigen Nikon D40, waarmee ze "hele berg" foto's maakt.
Als haar vriendinnen staan er in allerlei gezichtsuitdrukkingen op....
Uiteraard gaat ze ooit wel met mij de bossen in, waar ze dan van allerlei rare dingen, mooie foto's wil maken.
Maar op je 15de een beslissing maken voor de rest van je leven, vind ik nogal "ver vooruitzien".
Mijn vraag is eigenlijk meer: wat kan ze na deze opleiding gaan doen??
Fotoapparatuur verkopen, eige fotostudio beginnen, doorstuderen in de fotografie???
Ik vroeg mijzelf dus af of er hier mensen zijn die een soortgelijke opleiding hebben gevolgd, en wat die nu doen met de (afgeronde) opleiding en diploma
Jos
Maar waar het mij om gaat is haar toekomst.
Ze is 15 jaar, heeft eigen Nikon D40, waarmee ze "hele berg" foto's maakt.
Als haar vriendinnen staan er in allerlei gezichtsuitdrukkingen op....
Uiteraard gaat ze ooit wel met mij de bossen in, waar ze dan van allerlei rare dingen, mooie foto's wil maken.
Maar op je 15de een beslissing maken voor de rest van je leven, vind ik nogal "ver vooruitzien".
Mijn vraag is eigenlijk meer: wat kan ze na deze opleiding gaan doen??
Fotoapparatuur verkopen, eige fotostudio beginnen, doorstuderen in de fotografie???
Ik vroeg mijzelf dus af of er hier mensen zijn die een soortgelijke opleiding hebben gevolgd, en wat die nu doen met de (afgeronde) opleiding en diploma
Jos
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Persoonlijk denk ik dat ze beter een 'gewone' opleiding kan gaan volgen.
Je kunt altijd nog fotograaf worden. Eventueel doe je na een gewone studie nog een deeltijd opleiding fotografie.
De toekomst wordt erg smal met een opleiding fotografie.
Groeten, Willem
Je kunt altijd nog fotograaf worden. Eventueel doe je na een gewone studie nog een deeltijd opleiding fotografie.
De toekomst wordt erg smal met een opleiding fotografie.
Groeten, Willem