Fout.
Fout.
Na wat foto's te hebben overgezet naar de PC heb ik de SD-card geformateerd. Normale handeling lijkt me. Ik zet de camera uit en korte tijd daarna weer aan. Op mijn LCD scherm komt de boodschap:
"Fout. Druk opnieuw op de ontspanknop".
Dat doe ik uiteraard maar het bericht komt steeds terug.
Resetten met 2 knoppen; geen oplossing.
Resetten met de resteknop; geen oplossing.
Andere orginele en volle Nikon accu; geen oplossing.
Andere SD-card, ScanDisk ultra II van 2 GB; geen oplossing.
In de gebruiksaanwijzing staat contact opnemen met de technische dienst, dat zal ik ook zeker doen maar wie herkend dit?
"Fout. Druk opnieuw op de ontspanknop".
Dat doe ik uiteraard maar het bericht komt steeds terug.
Resetten met 2 knoppen; geen oplossing.
Resetten met de resteknop; geen oplossing.
Andere orginele en volle Nikon accu; geen oplossing.
Andere SD-card, ScanDisk ultra II van 2 GB; geen oplossing.
In de gebruiksaanwijzing staat contact opnemen met de technische dienst, dat zal ik ook zeker doen maar wie herkend dit?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik dacht dat bij de melding ERR de lens er niet goed op zat, of vuil er tussen, of het diafragma niet gelockt. Wat geeft de handleiding aan... 

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Technische dienst heeft telefonisch ook geen oplossing. Ik stuur de camera morgen op voor controle.
Jammer ik kreeg er net zin in en was ervan overtuigd dat ik een degelijk product had gekocht.
Service lijkt in ieder geval in orde. Via het web een reparatieopdracht invullen, komt dan terug per mail, printen, ondertekenen en meesturen met de camera.
De handleiding zegt als het probleem zich blijft voordoen neem contact op met de technische dienst, dat heb ik gedaan, zie tekst hierboven.
Jammer ik kreeg er net zin in en was ervan overtuigd dat ik een degelijk product had gekocht.
Service lijkt in ieder geval in orde. Via het web een reparatieopdracht invullen, komt dan terug per mail, printen, ondertekenen en meesturen met de camera.
De handleiding zegt als het probleem zich blijft voordoen neem contact op met de technische dienst, dat heb ik gedaan, zie tekst hierboven.
Terugmelding gehad van Nikon Servicepunt dat mijn camera klaar is. Melding was: CONTROLE OP KORTSLUITING UITGEVOERD. DC/DC HERSTELD. TOGO-PCB EN SQ-PCB UNIT VERVANGEN. CAMERA GEJUSTEERD.
Voor mij ABACADABRA maar voor mij is het belangrijkste dat hij weer werkt. Ik ben benieuwd ik hoop hem morgen of overmorgen weer in huis te hebben.
Voor mij ABACADABRA maar voor mij is het belangrijkste dat hij weer werkt. Ik ben benieuwd ik hoop hem morgen of overmorgen weer in huis te hebben.
Re: Fout.
Camera is terug.Melding is: "RELAY PCB VERANGEN. CAMERA GEJUSTEERD".
Kosten 171 euri, maar na wat bellen toch voor elkaar gekregen dat deze via een coulance regeling voor de helft van het geld gerepareerd werd. Nikon Nederland spijkerd de helft bij, op zich een mooi gebaar.
Ik hoop dat ik de camera nu een poosje kan gebruiken en uit Beverwijk weg kan houden. Twee keer in anderhalf jaar repareren is wel wat veel van het goede.
Kosten 171 euri, maar na wat bellen toch voor elkaar gekregen dat deze via een coulance regeling voor de helft van het geld gerepareerd werd. Nikon Nederland spijkerd de helft bij, op zich een mooi gebaar.
Ik hoop dat ik de camera nu een poosje kan gebruiken en uit Beverwijk weg kan houden. Twee keer in anderhalf jaar repareren is wel wat veel van het goede.