Gratis Photoshop CS2??

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Daniël

Gratis Photoshop CS2??

Bericht door Daniël » ma mei 25 2009 8:52 pm

Hallo,

na flink wat lezen op de forum besloot ik is te kijken hoe duur nou zo'n photoshop is.
Dus ik zoeken (Google) naar photoshop downloaden.

Kwamen er 2 linken naar voren:
http://downloads.phpnuke.org/nl/downloa ... -a-x-l.htm
http://dutch.toggle.com/lv/group/view/k ... op_CS2.htm

Nu is er ook een link naar CS4:
http://www.downloadstad.nl/download/ado ... oshop.html
maar dit is dan 30 dagen trail.

Geldt dit nu ook van de CS2 versie? Of is het gewoon echt gratis?
Heb 1 van jullie dit al geprobeerd?

Ben niet bezig met illegale praktijken voordat mensen daar op reageren.

Hoor het wel van jullie,

Daniël

florist

Re: Gratis Photoshop CS2??

Bericht door florist » ma mei 25 2009 9:23 pm

Mijn Mcafee is niet zo'n fan van deze twee sites, ik krijg in iedergeval de volgende melding van mcafee;

In our tests, we found downloads on this site that some people consider adware, spyware or other potentially unwanted programs. 94 red downloads.

Maar als jij het wilt proberen... veel succes.

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » ma mei 25 2009 9:33 pm

florist schreef:Mijn Mcafee is niet zo'n fan van deze twee sites,
Persoonlijk ben ik geen fan van Mcafee... :oops:

Ik ga er altijd van uit dat downloads anders dan van de officiële distributeur niet legaal zijn....
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

DeKemp

Bericht door DeKemp » ma mei 25 2009 9:36 pm

Wel raar dan dat het bestandsnaam van die eerste 2 links toch echt tryout bevat.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma mei 25 2009 9:58 pm

Adobe software is nooit gratis. Ook niet oude versies.
Websites die het gratis aanbieden zijn zonder meer verdacht.

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » ma mei 25 2009 10:06 pm

Ik geloof zo en zo niet in gratis.

iJoost

Bericht door iJoost » ma mei 25 2009 11:08 pm

Kijk eens naar de Gimp als je gratis zoekt.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mei 25 2009 11:10 pm

Onno schreef:Adobe software is nooit gratis. Ook niet oude versies.
Websites die het gratis aanbieden zijn zonder meer verdacht.
Adobe verspreid wel gratis software (de reader bijvoorbeeld) maar natuurlijk niet de CS, ook niet de oude versies.

Kan je nog zo vaak tegen jezelf zeggen dat het niet illegaal is, maar je moet je realiseren dat voor niets de zon opgaat.

Daniël

Bericht door Daniël » di mei 26 2009 1:18 pm

Ik had na verder zoeken inderdaad Gimp gevonden.
Is een mooi programmaatje. Beter qua bewerking dan Paint.NET. Maar natuurlijk niet te vergelijken met Photoshop of andere pro photo edit programma's.

Ik vind Adobe Photoshop gewoon achtelijk duur. Als particulier is het gewoon niet te doen. Heb namelijk geen geldboom ergens staan.
Mijn Pa heeft dan Paintshop Pro gekocht en dat was stukken goedkoper. Ook makkelijker te hanteren dan Photoshop (voor een leek dan).

Ik ga even verder met Gimp. Als ik is de leuk bedragje heb kijk ik wel is verder.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di mei 26 2009 1:22 pm

dcschuiling schreef:Ik had na verder zoeken inderdaad Gimp gevonden.
Is een mooi programmaatje. Beter qua bewerking dan Paint.NET. Maar natuurlijk niet te vergelijken met Photoshop of andere pro photo edit programma's.

Ik vind Adobe Photoshop gewoon achtelijk duur. Als particulier is het gewoon niet te doen. Heb namelijk geen geldboom ergens staan.
Mijn Pa heeft dan Paintshop Pro gekocht en dat was stukken goedkoper. Ook makkelijker te hanteren dan Photoshop (voor een leek dan).

Ik ga even verder met Gimp. Als ik is de leuk bedragje heb kijk ik wel is verder.
Koop Capture NX2. Kost iets van 200 euro en schijnt ook prima te zijn. Of adobe Lightroom. Photoshop is ook een high-end programma. Voor amateurs eigenlijk too much...

Daniël

Bericht door Daniël » di mei 26 2009 3:29 pm

En dat ben ik :D

Ik ga pas aan Capture NX denken als ik mijn DSLR heb. Dan kijk ik wel wat ik kan afdingen en anders kan missen.
Marges zijn toch klein.

Maar allemaal bedankt voor de reacties. Ik laat de links voor wat het is.

Mag van mij een slotje op.

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Cyrus » di mei 26 2009 4:00 pm

dcschuiling schreef:Ik had na verder zoeken inderdaad Gimp gevonden.

Photoshop Elements is meer dan voldoende voor de beeldbewerking van alledag. Het is verkrijgbaar voor bedragen onder de € 100. De RAW-conversie (Adobe Camera RAW) en plugins zijn dezelfde als bij Photoshop CS2/CS3/CS4 dus in dat opzicht doen beide niet voor elkaar onder.

De mogelijkheden van Elements zijn wel beperkter maar dat gaat vooral spelen wanneer je (zwaar) artistiek te werk wil gaan. Ook de Z/W conversie is bij Elements beperkter. De meesten die serieus met Z/W bezig gebruiken echter liever Nik Silver Efex gebruiken, dat zowel met Photoshop Elements als met Photoshop CS werkt. Dus of die "mindere" Z/W conversie van Elements nu echt bezwaarlijk is, valt nog te bezien. En dat bezwaar valt weg als je inderdaad Silver Efex gaat gebruiken (of nauwelijks tot geen Z/W conversie doet).

Capture NX is geoptimaliseerd voor Nikon's NEF qua RAW-verwerking en kan ook meer qua RAW-conversie dan Adobe Camera RAW (dat overigens exact hetzelfde is voor zowel Elements als Photoshop CS2/CS3/CS4). Daarnaast is de beeldbewerking geoptimaliseerd voor Nikon camera's. Met een prijs van € 188 wel duurder dan Photoshop Elements.
Groeten,
Edwin

flickr - website

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”