Beste forumleden,
Ik post een vraag namens mijn schoonzus. Zij heeft een D40 en wil daarvoor graag een 55-200 objectief aanschaffen. Ik weet dat de D40 geen motor in de body heeft en zoek dus een goed objectief met een zoommotor. Ik kan op diverse sites geen 100% duidelijkheid krijgen welke objectieven dan in aanmerking komen (de Nikon 55-200 uitgezonderd uiteraard, want die is duidelijk). Kan/wil een van jullie mij adviseren welke Tamron/Sigma lens geschikt is voor haar toestel? En is er dan nog een wezenlijk verschil tussen Tamron/Sigma voor een absolute basis amateur fotograaf?
Ik hoor graag van jullie! Bedankt alvast!
55-200 objectief
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 55-200 objectief
Over Tamron/Sigma kan ik niet zoveel zeggen, maar laat je schoonzusje maar lekker een Nikkor 55-200 aanschaffen als aanvulling. In die range zijn de Nikon objectieven gewoon beter dan die van derde partijen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb toevallig nog een tweedehands Nikon 55-200VR in nieuwstaat die ik kwijt moet. Deze zal maar amper duurder zijn (of misschien nog wel goedkoper afhankelijk van de handelaar waar je kijkt) dan een nieuwe sigma 55-200...
Compleet met alle papieren en toebehoren, alleen de doos heb ik niet meer. De lens is slechts kort gebruikt, ik gebruik hem niet meer omdat ik naar de 70-300VR ben overgestapt.

Spul waarmee je foto's maakt...
Ik kan me prima redden met de standaard 55-200 kitlens, die toen wel bij de D40 zat. Heb verder geen ervaring met andere merken. Op de vliegshows kwam ik af en toe wat te kort, alsnog. Maar goed, los daarvan een prima instapper...
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: