HDR

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: HDR

Bericht door wil » wo mei 27 2009 8:52 am

Ik vind de foto's onnatuurlijk. Eigenlijk is HDR bedoeld voor onderwerpen met een te hoog contrast voor een juiste belichting.
Ik denk dan aan interieurs met ramen, kerken met glas in lood ramen etc. Met HDR is dan mogelijk om toch een belichte foto te krijgen zonder de uitgebleekte ramen. Nu zie je meer dat HDR om het effect wordt gebruikt. Als je het goed doet moet je eigenlijk niet zien dat je HDR hebt gebruikt.

yoyo

Bericht door yoyo » wo mei 27 2009 9:37 am

wil schreef:Als je het goed doet moet je eigenlijk niet zien dat je HDR hebt gebruikt.
Jep...

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo mei 27 2009 3:30 pm

wil schreef:Ik vind de foto's onnatuurlijk. Eigenlijk is HDR bedoeld voor onderwerpen met een te hoog contrast voor een juiste belichting.
Ik denk dan aan interieurs met ramen, kerken met glas in lood ramen etc. Met HDR is dan mogelijk om toch een belichte foto te krijgen zonder de uitgebleekte ramen. Nu zie je meer dat HDR om het effect wordt gebruikt. Als je het goed doet moet je eigenlijk niet zien dat je HDR hebt gebruikt.
Dit is nog eens een heldere uitleg wat je met HDR kunt, en moet doen.Hier kan de TS wat mee dacht ik.
:D :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”