Me D70 body ligt toch maar onder te stoffen en die schijnt goed voor IR beelden te zijn, wordt ie toch nog nuttig gebruikt. Echter de eerste proefopnamen vond ik niet echt denderend met de D70, wazig en gebrek aan detail, maar goed weet nog niet waar dat aan lag, 18-70 lens?, 6mp? Of te weinig zonlicht?
Dus maar snel de D300 erop geklikt en waarempel, die is ook gevoelig voor IR, wel enkele stops minder als de D70….maar de beeldkwaliteit vond ik daar wel goed van.
Dus zodoende heb ik afgelopen zondag dit filtertje maar in me fototas gestopt omdat ik naar Spa ging, circuit was die dag beschikbaar om prive met je Ducati op het circuit rond te scheuren. En aangestoken door de Ducati clubraces op Assen jl. moest ik dus motoren schieten eens dunnetjes overdoen.
Mischien kwam het IR filtertje nog wel van pas…?
Affijn het was dus superzonnig weer (net niet strak staalblauw

Dus camera D300 + 18-70 op M, 30 seconden op f/8 en ISO200 (3,4,5) en 1,2 op 20sec
Heb ze thuis met nabewerken in NX wel ong. 2/3 a 1 1/3 stop moeten terugschoeven omdat ander het wit heel erg overbelicht raakte. En blauwkleur komt van het midnight blue filter...
1.

2.

3.

4.

5.

(binnenkort nog het vervolg, "Duc's op Spa")