Hallo allemaal,
Een tijdje geleden heb ik iemand's oude nikon f50 gekregen met een sigma 28-200 lens (sorry objectief).
Nu heb ik uit een aantal berichten op dit forum begrepen dat deze lens past op een nikon D300.
Voor de zekerheid wil ik dat toch even checken.
Ik heb namelijk geen zin om zometeen met een beschadigde D300 te zitten omdat ik het toch niet goed had begrepen.
Dan een 2e vraagje:
Is het wat? deze lens?
Ik zat eraan te denken om 'm te gebruiken als een "walk around" lens als aanvulling op mijn Nikon 17-85 en 70-300
Bedankt
Anne-Marie
oude sigma lens op d300. Kan dat?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: oude sigma lens op d300. Kan dat?
Dat klopt helemaal. Alle glas dat werkt op de F50, werkt ook op de D300. Andersom gaat het niet altijd op, de D300 ondersteunt wat meer mogelijkheden met z'n objectieven.butzy schreef:Een tijdje geleden heb ik iemand's oude nikon f50 gekregen met een sigma 28-200 lens (sorry objectief).
Nu heb ik uit een aantal berichten op dit forum begrepen dat deze lens past op een nikon D300.
Er zijn hele volksstammen tevreden geweest met de Sigma 28-200, dus op zich is het wel wat. Vooral omdat het een FX lens is en je met je DX camera het middelste (en dus beste) deel van het glas gebruikt.butzy schreef:Is het wat? deze lens?
Ik zat eraan te denken om 'm te gebruiken als een "walk around" lens als aanvulling op mijn Nikon 17-85 en 70-300
Houd er wel rekening mee dat het ding inderdtijd op de markt is gebracht als een consumentenlens, maar in dit geval ben jij degene die uiteindelijk uitmaakt of het wat is.

Als algemene opmerking, binnen zul je wat groothoek tekort komen, maar voor buiten is het op de D300 een leuke walk around.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Hi Roelof,
Hartelijk dank voor je reactie en ik ga het van de week uit proberen.
Groeten
Anne-Marie
Hartelijk dank voor je reactie en ik ga het van de week uit proberen.
Groeten
Anne-Marie
Als dat er eentje is uit de tijd dat sigma nog in koeieletters sigma in relief op de zoomring had dan vermoed ik dat het ding enorm zal tegenvallen.
Sigma staat er met vrij kleine lettertjes op.
Ik heb de lens inmiddels op de camera gezet (gisteren) en autofocus en alles lijkt te werken.
Ik ga het gewoon uit proberen en zie dan wel wat de kwaliteit is.
Het ding was gratis, dus mooi mee genomen als het een leuke aanvulling is......
Ik heb de lens inmiddels op de camera gezet (gisteren) en autofocus en alles lijkt te werken.
Ik ga het gewoon uit proberen en zie dan wel wat de kwaliteit is.
Het ding was gratis, dus mooi mee genomen als het een leuke aanvulling is......