FVS of Fotoacedemie?

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Ome Jan
Forumlid
Forumlid

FVS of Fotoacedemie?

Bericht door Ome Jan » wo mei 27 2009 2:25 pm

Jaren terug heb ik de vakopleiding gevolgd bij de Fotovakschool in Apeldoorn, maar ik ben niet afgestudeerd, omdat ik toen niet precies wist welke afstudeerrichting ik wilde.
Nu wil ik graag de draad weer oppakken, maar onlangs heeft de Fotoacedemie ook een vestiging in Zwolle geopend, die ook mijn interesse heeft gewekt.

Ik wil mijn techische kant bijspijkeren, met name het werken in een studio, evenals reklame- en produktfotografie, maar ook praktische dingen zoals prijsafspraken maken, offertes, copyright, facturatie etc.

Heeft iemand ervaring met een of beide scholen, en zo ja, een aanbeveling ?

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: FVS of Fotoacedemie?

Bericht door Arabia » wo mei 27 2009 8:04 pm

Hallo Jan,

Ik kan alleen maar spreken voor de Foto Academie. Ik studeer momenteel aan de FA omdat ik de FVS te technisch vond.
Te technisch daar bedoel ik mee dat de FVS foto's technisch benaderd en juist minder op het creatieve en artistieke vlak zoals de FA dat doet.
Naast deze nuance maakt een opleiding aan de FA dat je beter je positie kunt bepalen in de huidige markt
De FA geeft binnen de opleiding ruim aandacht aan het werven van klanten, opbouw van je portfolio en niet te vergeten
zeer nuttige inside's over hoe je je netwerk goed kunt opbouwen.

In mijn ogen een betere benadering dan dat de FVS dat doet...

Het is mijn mening maar hoor.

Groet'n
Lawrence
Laatst gewijzigd door Arabia op wo mei 27 2009 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » wo mei 27 2009 8:06 pm

Ik heb me er onlangs in verdiept en sluit me bij Arabia aan. De opleiding aan de FotoAcademie is wel heel veel duurder dan de FVS.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » do mei 28 2009 11:52 am

Bedankt voor de toelichtingen
Nu zag ik dat beide scholen een open dag op 6 juni hebben, en zal eens bij de FA achter de deur kijken

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”