Heimwee naar de D70 S ???
Heimwee naar de D70 S ???
Hallo ik had een D70 s deze werd vaak gebruikt door mij en m'n dochter.
Allebei tevreden tot dat ze er een voor zich zelf wilde kopen.
Een D70 s wel te verstaan, mijn toestel heeft ze toen overgenomen.
Ik tevreden zij tevreden dacht ik De D90 die ik toen aangeschaft heb maakt hele mooie foto's
Maar nu komt het ik werkte met photoshop 6 dit programma las ook de raw van de D70 s
Misschien doe ik wat verkeerd maar de raw van de D90 leest dit programma niet.
wanneer je aan een programma gewend ben komt het een beetje raar over.
Alsje een nieuw toestel koopt om dan meteen naar een ander bewerkings programma over te stappen.
Wie kan me hier mee helpen.
Ja ik weet dat Nikon ook een bewerkings programma bezit maar om nu weer een duur programma te kopen vind ik toch een beetje te gek.
Photoshop 6 is voor mij goed genoeg.
Allebei tevreden tot dat ze er een voor zich zelf wilde kopen.
Een D70 s wel te verstaan, mijn toestel heeft ze toen overgenomen.
Ik tevreden zij tevreden dacht ik De D90 die ik toen aangeschaft heb maakt hele mooie foto's
Maar nu komt het ik werkte met photoshop 6 dit programma las ook de raw van de D70 s
Misschien doe ik wat verkeerd maar de raw van de D90 leest dit programma niet.
wanneer je aan een programma gewend ben komt het een beetje raar over.
Alsje een nieuw toestel koopt om dan meteen naar een ander bewerkings programma over te stappen.
Wie kan me hier mee helpen.
Ja ik weet dat Nikon ook een bewerkings programma bezit maar om nu weer een duur programma te kopen vind ik toch een beetje te gek.
Photoshop 6 is voor mij goed genoeg.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Heimwee naar de D70 S ???
L
Kijk eens bij Adobe.com
Je moet nazoeken of er een CamerRAW update is die past tussen de NEF's van de D90 en jouw versie van Photoshop.
NB Adobe stopt soms de support voor een programma om mensen te verleiden een nieuwe versie te kopen.
Groeten, Gijs
Kijk eens bij Adobe.com
Je moet nazoeken of er een CamerRAW update is die past tussen de NEF's van de D90 en jouw versie van Photoshop.
NB Adobe stopt soms de support voor een programma om mensen te verleiden een nieuwe versie te kopen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Photoshop Elements 6 ondersteunt Adobe CameraRAW 5.x ook. Even via PSE naar updates laten zoeken of handmatig de nieuwste versie van ACR downloaden en je bent het heertje.
Ik wil m'n D70s wel ruilen tegen jouw D90 hoor. PM me maar.
Hoi Allemaal
Bedankt voor jullie reacties, helaas moet ik toch de nieuwe versie kopen.
Want de versie 6.0 werkt niet met de D90, als je de probeer versie van internet haalt werkt het ook niet.
Vandaag gebeld met Adobe deze medewerker had gisteren ook al een Nikon D90 eigenaar aan de telefoon gehad.
Kon zonder te zoeken mij meteen antwoord geven, dus mensen schaf bij de Nikon D90 ook maar meteen een nieuwe versie aan.
Capture Nx en Adobe prijs 179 euro tegen 90 euro.
Nogmaals bedankt voor de reacties
Hans
Bedankt voor jullie reacties, helaas moet ik toch de nieuwe versie kopen.
Want de versie 6.0 werkt niet met de D90, als je de probeer versie van internet haalt werkt het ook niet.
Vandaag gebeld met Adobe deze medewerker had gisteren ook al een Nikon D90 eigenaar aan de telefoon gehad.
Kon zonder te zoeken mij meteen antwoord geven, dus mensen schaf bij de Nikon D90 ook maar meteen een nieuwe versie aan.
Capture Nx en Adobe prijs 179 euro tegen 90 euro.

Nogmaals bedankt voor de reacties
Hans
Wat een sof zeg...
Hoe zit dat met de Nikon software? Ik mag hopen dat-ie wat beter "backwards-compatible" is.
Hoe zit dat met de Nikon software? Ik mag hopen dat-ie wat beter "backwards-compatible" is.
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is in dit geval eigenlijk "forward-compatible", omdat het om oudere software gaat die met nieuwere camera's moeten werken.joepert schreef:Wat een sof zeg...

Hoe dan ook, antwoord is ja tot... Ik had Capture NX voor mijn D40 en die werkt met alle Nikon DSLR's (als er een nieuwe kwam was er steeds ook een update van NX) maar alle camera's vanaf de release van de D90 ondersteunt Capture NX niet meer... Toen moest ik 2 kopen. Overigens geen slechte koop, de upgrade was een stuk goedkoper dan een nieuwe versie maar NX2 is makkelijker en stabieler.
Overigens heb ik er wel begrip voor, je kunt niet als fabrikant tot in het eeuwige oude software ondersteunen. Als WP5.1 nog met .docx bestanden zou kunnen werken en draaide op Vista zat de halve wereldpopulatie nu nog op WP...

Spul waarmee je foto's maakt...
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Toch vreemd: heb je hier al gekeken? Daar kun je de meest recente versie van Camera RAW downloaden (momenteel 5.3) en die kan de NEF's van de D90 aan. Daar werk ik zelf namelijk ook mee. Zou moeten werken met Elements 6:lange219 schreef: (...) helaas moet ik toch de nieuwe versie kopen. Want de versie 6.0 werkt niet met de D90, als je de probeer versie van internet haalt werkt het ook niet.
The Camera Raw 5.3 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS4, versions of Photoshop Elements earlier than Photoshop Elements 6.0, or versions of Adobe Premiere Elements earlier than 4.0.
Hoe het zit met CaptureNX weet ik niet, ik heb een trial van NX2 bij bij mijn camera gekregen maar tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik daar nog niks mee gedaan heb.This new version of the Camera Raw plug-in replaces the original Camera Raw plug-in that was installed with Adobe Creative Suite 4, Photoshop CS4, Photoshop Elements 6.0 or 7, and Adobe Premiere Elements 4.0 or 7.

Beste L,
Ik heb ook onlangs een D90 gekocht. In eerste instantie kon mijn PE 6 de RAW bestanden ook niet lezen. Inderdaad een nieuwe RAW plugin gedownload en geinstalleerd (staat op de site van Adobe toegelicht dat je oude moet verwijderen / verplaatsen en hoe je moet installeren) en het werkte gewoon zonder problemen. Je hoeft dus echt niet een nieuwe versie aan te schaffen.
Stefan
Ik heb ook onlangs een D90 gekocht. In eerste instantie kon mijn PE 6 de RAW bestanden ook niet lezen. Inderdaad een nieuwe RAW plugin gedownload en geinstalleerd (staat op de site van Adobe toegelicht dat je oude moet verwijderen / verplaatsen en hoe je moet installeren) en het werkte gewoon zonder problemen. Je hoeft dus echt niet een nieuwe versie aan te schaffen.
Stefan
Elements 6 en Photoshop 6 zijn totaal verschillend. Elements 6 is een wat oudere versie, Photoshop 6 is intussen een antieke versie. De nieuwe ACR werkt zelfs niet met PS CS3 als ik me niet vergis. CS2 kun je in ieder geval vergeten, en die zijn heel wat recenter dan 6.Cyrus schreef:lange219 schreef: Zou moeten werken met Elements 6:
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
@Tom: het gaat hier om Photoshop Elements 6 i.c.m. de D90. "Lange" kan hier gewoon mee verder, mits hij de nieuwste Adobe Camera RAW downloadt en installeert.
Ik vind het prima, maar jij bent de enige in dit topic die over Elements praat. In de openingspost gaat het over Photoshop 6, en dat is een totaal ander product.Cyrus schreef:@Tom: het gaat hier om Photoshop Elements 6 i.c.m. de D90. "Lange" kan hier gewoon mee verder, mits hij de nieuwste Adobe Camera RAW downloadt en installeert.
Heb je de DNG converter al geprobeerd? (al weet ik niet of PS 6 al DNG ondersteunt).
Daar heb je wel een punt. Echter:Tom schreef:In de openingspost gaat het over Photoshop 6, en dat is een totaal ander product.
doet vermoeden dat het toch om Photoshop Elements gaat. Photoshop (de grote) is natuurlijk een stuk duurder.lange219 schreef:Capture Nx en Adobe prijs 179 euro tegen 90 euro
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Inderdaadremoss schreef:Daar heb je wel een punt. Echter:Tom schreef:In de openingspost gaat het over Photoshop 6, en dat is een totaal ander product.doet vermoeden dat het toch om Photoshop Elements gaat. Photoshop (de grote) is natuurlijk een stuk duurder.lange219 schreef:Capture Nx en Adobe prijs 179 euro tegen 90 euro