D50: hoe weergave op tv???

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Maryanne

D50: hoe weergave op tv???

Bericht door Maryanne » za mar 17 2007 4:41 pm

niet echt een fotografische vraag, maar ik wil graag mijn kiekjes afdraaien op tv, alle instelling uitgevoerd volgens het boekje maar 't lukt me niet. Ik heb 't gevoel dat ik iets mis bij hoe ik mijn d50 camera moet instellen. Ik zet de juiste videostand in en sluit de camera dan aan maar er gebeurt niks. Zoals ik uit de handleiding begrijp zouden de beelden automatisch moeten gaan lopen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de instellingen van de tv niet goed heb, maar dat heb ik via de tv-handleiding ook bestudeerd en alles zou moeten kloppen. Wat zie ik over het hoofd???

Groetjes,
Maryanne

BUG322

Bericht door BUG322 » za mar 17 2007 5:01 pm

Ik heb die functie ook eens geprobeerd nam niet teveel moeite en het lukte ook niet erg.
Ik vind het geen gemis.

Ik vraag me af wie hier die functie aan de praat heeft gekregen en er regelmatig gebruik van maakt.

groetjes

Pindar01

Bericht door Pindar01 » za mar 17 2007 6:30 pm

Op de tv een andere AV stand kiezen, ik kan op mijn tv uit 3x AV kiezen!

Succes, de foto's zijn minder mooi om te zien op de tv dan op het beeldscherm van je pc, pixel en herz verhaal! 8)

Gr: Michel

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » za mar 17 2007 6:51 pm

Ik heb een D80 maar maak geen gebruik van deze optie....ziet er niet uit....
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Klik

op TeeVee

Bericht door Klik » za mar 17 2007 7:09 pm

Om de beelden wel behoorlijk op de TV te krijgen
Kan je de foto's eerst op de pc zetten,dan de PC aansluiten op de TV
(als de video kaart dit ondersteund)

BertvD

Bericht door BertvD » za mar 17 2007 7:55 pm

het nadeel van je camera rechtstreeks op de tv aansluiten is dat je het aantal pixels van je display krijgt. Ik heb een 32 inch flatscreen en dat ziet er dus niet uit.
Mijn oplossing een card-reader van scandisk spreciaal voor de tv.
Je drukt je kaart in de reader en met de afstandbedienging bepaal je wanneer je de volgende foto wilt zien, eventueel kun je tot 13 keer inzoomen.
ook het draaien van foto's en eventueel copieren naar een andere kaart of usb stick is mogelijk.
de kwaliteit is niet helemaal als op je pjoeter (maar dat scherm is ook een stuk kleiner dan 32 inch) maar stukken beter dan het rechtstreeks aansluiten van je camera op je tv.

FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door FvM » za mar 17 2007 8:04 pm

Ik heb verschillende keren mijn D50 op de TV foto's laten afspelen.
Handleiding gevolgd: appeltje-eitje.

Maryanne

Bericht door Maryanne » zo mar 18 2007 2:15 pm

Ik heb ook 3 AV standen maar bij geen van alle kwam er iets. Niet dat de functie nu zo belangrijk is maar het leek me gewoon even leuk voor de kids, ik had net een "trampoline reportage" gemaakt, gauw even camera aansluiten en kijken. Voor het "archief" is het toch de bedoeling dat ik de foto's van vakanties, verjaardagen etc. ga branden op cd en ze zo op computer of tv te kunnen bekijken. Hier moet ik ook nog thuis in raken, om er iets leuks van te maken.

ennuh, is dit het juiste appeltje:eitje verhaal?
Volgens de handleiding zet je de videostand op NSPC ipv PAL, dan zet je de camera uit en sluit hem aan op de TV en daarna zet je de camera weer aan en dan zou 't allemaal moeten lukken of sla ik nu iets over?

De computer aansluiten op de TV heb ik tot op heden ook nog niet uitgeprobeerd, daar zal ik me binnenkort ook eens in verdiepen. We hebben een breedbeeld en ik ben benieuwd hoe de beelden eruit zullen zien. Overigens heb ik het ook nog geprobeerd op een oude TV boven, maar daar kwamen ook geen foto's.

Groetjes,
Maryanne

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”