GPS D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Ciska

Re: GPS D80

Bericht door Ciska » vr mei 29 2009 3:09 pm

Als je de gps in de docking doet dan vraagt hij of hij mag laden... dan doe je dat natuurlijk en dan vraagt hij om de foto's. hij gaat dan jou route aan de tijd volgen en in de exif van de foto. als die tijden gelijk zijn dan zet ie hem daar niet op google maps, dan ken je daar zien waar je was...
Wat ook heel leuk is, is dat hij jou route helemaal kan na spelen...

Daniël

Bericht door Daniël » vr mei 29 2009 3:23 pm

Ik zag het in het verhaaltje van meenemen.nl. En voor 39,00 euro is het zeker geen moeilijke keuze om hiervoor te gaan.
Hoe robuutst is het apparaatje? Garantie?

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr mei 29 2009 3:27 pm

Ah met SirfStar III, goede keuze. En blijkbaar een makkelijke integratie. Misschien toch eens overwegen, mijn GPS apparatuur kan dit ook allemaal, maar de integratie is minder goed.

Overigens, werkt dit ook goed met .NEF of heb je dit op JPEG's uitgeprobeerd?
Spul waarmee je foto's maakt...

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 29 2009 3:30 pm

1 jaar garantie en er zit een licht-blauw siliconenhoesje omheen (vandaar het net een eipot lijkt).
Leuk geintje is bv dat ding in het tasje van je dochter te verstoppen... ken je zien waar ze is geweest, want het volgt ook gewoon je route :lol: oh wat ben ik gemeen!!! :lol:
Eén nadeel heeft ie wel... hij is erg klein, dus kan ie ook zoekgeraakt zijn... ik heb hem al een bandje gegeven voor om me nek...

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 29 2009 3:36 pm

nee geen nef maar gewoon jpeg... maar dat is geen probleem even overzetten naar jpeg en hij vind hem nog steeds.

Hiermee kan je zo je nef omzetten naar jpeg... http://drchung.new21.net/previewextractor/

Ciska

Bericht door Ciska » vr mei 29 2009 7:03 pm

Oké even een flinke zware test ondergaan.
Ik ben een stuk gaan lopen en heb me niet helemaal aan de stoepjes en al die ongein gehouden. Ben door bossen geweest (niet over het voetpad, maar lekker door de struiken gebanjerd), onder bruggen door gegaan, kortom, heb bijna al het gekke gedaan.
Thuis gekomen de gps in de docking gedaan en laden maar met de foto's... Deze laatste sloeg nergens op, want zonder te kijken drukte ik gewoon de onspanknop in, was toch maar een test.
Tot mijn stomme verbazing liet dat ding ook zien dat ik door de bossen was geweest en onder de bruggen ben door gegaan en al die gekkigheid nog meer.

Kortom; hij klopt voor 100% en is zijn geld meer dan waard (39 €).
Het leuke is, is dat je de route kan bewaren en je terug kan kijken waar je een leuke foto hebt geschoten, waar je graag nog een keer heen wil. Hij kan dus veel meer dan men denkt van zo'n klein ienie mienie geval.

Mocht je overwegen om een gps aan te schaffen... zou ik toch maar eens aan deze goedkope en zeer goede Igotu denken... en wat belangrijker is.... geen gehannes meer met 'ken ie wel op mijn camera?' Hij kan met elke camera waar een datum in zit.

Ook nu krijg je de zonnige, vriendelijke en vrolijke groet, Ciska, dat ben ik dus.

Daniël

Bericht door Daniël » za mei 30 2009 4:55 pm

Helemaal duidelijk. Bedankt voor de info. Ik weet wat ik ga aanschaffen als ik mijn Dslr heb.

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 30 2009 5:31 pm

Ik heb vandaag met de scooter ruim 5 uur gereden en ik ken zien waar ik gereden heb en waar ik foto's heb gemaakt... best wel grappig...

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » za mei 30 2009 8:15 pm

Ik had dit draadje gisteren al wat gevolgd
en heb de i-gotu 120 vanochtend opgehaald.

Even een uurtje onder spanning gehad, moest daarna naar soest
voor een foto-masterclass (compositie) en heb hem maar in de auto
meegenomen.

Vanavond thuis gekomen kon ik de hele route nakijken
Zelfs de snelheid en afstand staat op elk weg gedeelte aangegeven
zo kun je altijd aantonen (aan politie of vrouw) dat je je wel aan
de maximale snelheid houdt !

leuk ding voor weinig geld.

Cisca.... kijk wel even op de website naar de update !@
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 30 2009 8:28 pm

Matthieu dat hoeft niet, want kijk maar bij je instellingen, dat doet ie automatisch... hij heeft me al een keer gevraagd voor een update en kreeg er ook een @trip pc bij... waar dat voor is weet ik nog niet... moet het nog uitvogelen

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Matthieu » za mei 30 2009 8:42 pm

Ciska schreef:Matthieu dat hoeft niet, want kijk maar bij je instellingen, dat doet ie automatisch... hij heeft me al een keer gevraagd voor een update en kreeg er ook een @trip pc bij... waar dat voor is weet ik nog niet... moet het nog uitvogelen
trip pc is een programma om je routes aan te passen en op te slaan.
ook kun je de i-gotu programmeren
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Ciska

Bericht door Ciska » za mei 30 2009 9:26 pm

dan zou ik me daar eens een keer op gaan verdiepen... wat hij tot nu doet is geweldig... en ben nog van alles aan het leren met dat ding.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » zo mei 31 2009 8:41 am

Vraag me af of er ook van die dingen zijn die gps gegevens aan NEF's koppelen. Want dat heb ik toch het liefst...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Matthieu » zo mei 31 2009 8:47 am

Jos schreef:Vraag me af of er ook van die dingen zijn die gps gegevens aan NEF's koppelen. Want dat heb ik toch het liefst...
Dan fotografeer je in NEF+JPG en dan kunnen de JPG foto's in het programma gekoppeld worden.
Dan zie je je route met je foto's. Geen probleem dus.

Je kunt ook een selectie maken van je NEF's en die omzetten naar JPG... die dan weer gekoppeld kunnen worden aan je
i-gotu route.

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Ciska

Bericht door Ciska » zo mei 31 2009 9:04 am

en zoals ik eerder schreef, is er een gratis programma die zo al je nefjes omzet naar jpeg. http://drchung.new21.net/previewextractor/

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”