Kan iemand mij helpen a.u.b

Groetjes Barry :mrgreen:
Helderheid staat op 0 Vind ik het fijnste kijkenrbfoto.nl schreef:Hoe staat de helderheid van het display?
Als deze te donker staat, ga je automatisch je instellingen erop aanpassen en achteraf zie je dat alles te licht is.
barricade666 schreef:Hier een paar foto's.
exif f7.1 iso 400 wb auto belichting 1\200
Dan is het waarschijnlijk door de matrixmeting fout gegaanrocksoff schreef:Als er veel contrast is (hele lichte en hele donkere partijen) dan werkt matrix meting niet, omdat die een gemiddelde neemt. Gemiddeld is er dan niks goed belicht. In die gevallen kun je beter centrum- of spotmeting gebruiken en moet je tevoren goed bepalen hoe je wilt dat de foto eruit gaat zien.
In de zin dat veel wordt gepropageerd om het histogram wat "aan de rechterkant" te houden. Je hebt dan meer speling in de schaduwpartijen om die met minder ruis op te peppen. Het net een beetje uitvreten (clippen) van hoge lichten kun je bij het RAW formaat nog wel ietsje vanuit de reserve van het RAW formaat terughalen, door in de RAW-converter softwarematig de "belichting" te corrigeren.JerryBig schreef: Overigens las ik laatst in een boekje van Scott Kelby dat je beter een beetje kunt overbelichten, dan onderbelichten.