Tony D schreef:
Toch nog wat vragen: zij hebben het daar bij monitor instellen over Adobe Gamma dat te vinden is in het confoguratiescherm (klassieke weergave). Ik kan dat niet vinden (heb CS3).
Tony D
Vergeet het maar, is nogal handmatig en haalt het niet bij de resultaten met een calibratie door Pantone of Colorvision Spyder. Is een eenmalige uitgave, waar je jaren plezier van hebt.
Tony D schreef:
En moet ik nu voor afdrukken bij hun, hun ICC profiel installeren of juist niet?
Tony D
Is beter, maar niet perse noodzakelijk. sRGB wordt prima afgedrukt, zodra je de keuze maar inschakelt om af te drukken zoals jij ze inlevert. Zodat zij er niets meer aan veranderen. De profielen die zij leveren, horen bij de printer die ze gebruiken. Wanneer jij deze gebruikt in CS3 als output, zal de printer het 1 op 1 kunnen overnemen.
Ik zou zeggen, gewoon een paar netjes bewerkte foto's op proef af laten drukken. Zorg wel dat de foto optimaal belicht is, iets verscherpt, doch niet teveel.
Tony D schreef:
En waar kan ik mijn printer callibreren voor eigen afdrukken, weet iemand dat?
Geen ervaring mee, staat je printer niet bij de instellingen (profielen) in CS3 ?
Waarschijnlijk kunnen anderen hier meer over zeggen.
groet,
Marco