Eerste portretfoto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
mamavanjamie

Eerste portretfoto's

Bericht door mamavanjamie » ma jun 01 2009 1:04 pm

Als mensen zien dat je een srl camera hebt denken ze gelijk dat je mooie foto's kunt maken. Vrienden van ons dachten dat ook en vroegen aan mij of ik wat portretfoto's wilde maken. Ik heb hun wel op het hart gedrukt dat ik geen prof. fotograaf ben, maar ik wilde het best wel proberen. Kan ik altijd van leren toch?! Dit is er uit gekomen. Ik heb ze in Lightroom iets bewerkt. Graag jullie mening over wat anders / beter zou kunnen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

Groetjes Natasja

(Ik zag dat er hier maar 4 geplaatst mochten worden, dus ik heb er wat weggehaald.)

cstr1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Eerste portretfoto's

Bericht door cstr1 » ma jun 01 2009 1:57 pm

Voor mij foto 3 en 4, beide foto's zou ik misschien wel nog verder uitsnijden als je ze aan de modellen presenteert. Kunnen ze kiezen tussen origineel en... bewerkt. Oma's zijn altijd dol op de mensen en niet de omgeving...
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma jun 01 2009 2:13 pm

Eerste keer.... niets mis mee ! Al helemaal niet als ik naar de kleding kijk i.c.m. het weer. Vaak zie je dan dat fotografen de mist in gaan met de belichting en de witte kleding overbelichten (uitgevreten zonder detail) of dat de kleding er grijs uitkomt te zien. Ik heb nog wel een paar tips voor je:

1) Plaats de geportretteerde niet te veel centraal in je foto. #2 en #3 zou ik aan de linker zijde croppen en #2 ook nog iets van de lucht eraf
2) Je hebt een mooie SB-600, gebruik die voor het uitlichten van de schaduw partijen in de oogkasten, neus, wangen, kin, etc. Kijk maar eens bijvoorbeeld HIER
3) Mooiste tijdstip is voor 10:00 uur of na 16:00 uur. Dan heb je niet van dat harde licht. Je hebt dat niet altijd in de hand, probeer anders schaduw op te zoeken en gebruik dan helemaal je flitser

Voor de rest lekker doorgaan en blijven oefenen. Je hebt er aanleg voor!
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

mamavanjamie

Bericht door mamavanjamie » di jun 02 2009 2:28 pm

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Natasja

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”