Bruiloft van mijn broer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
mamavanjamie

Bruiloft van mijn broer

Bericht door mamavanjamie » za mei 30 2009 10:10 pm

Best lastig om in de drukte leuke foto's te maken.
Het kan veel beter dat weet ik, maar ik vind het toch leuk om ze te delen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel druk geweest ben met instellingen.
Was wel mijn bedoeling, maar het werd een hele emotionele, maar mooie dag.
Ik kon me er op dat momen ook niet echt druk om maken.
Al met al best een paar leuke foto's gemaakt.

Groetjes Natasja

Ciska

Re: Bruiloft van mijn broer

Bericht door Ciska » za mei 30 2009 10:23 pm

Het zijn mooie foto's, alleen een beetje te donker. Ik heb er een voor je bewerkt met photoshop. Als ik hem weg moet halen moet je het maar zeggen.

Afbeelding

Waarschijnlijk heb je het scherpstellen en belichting op die witte jurk gedaan.

mamavanjamie

Bericht door mamavanjamie » za mei 30 2009 10:46 pm

Hoi,

Bednakt! Ja klopt ze zijn wat donker.
Ik heb ze nog niet kunnen bewerken. Ik zit nu achter de laptop op de camping.
Thuis kan ik mijn normale beeldscherm gebruiken en kijken hoe ik ze het beste kan verbeteren.
De foto hoeft niet weg hoor. Ik leer er alleen maar door.

Groetjes Natasja

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » za mei 30 2009 10:54 pm

Hoi.

gefeliciteerd met de bruiloft van jouw broer.
Het bruidspaar had een heerlijke dag gekozen om elkaar het ja woord te geven.
Ik ben zo vrij geweest om jou eerste foto de schaduw partijen wat op te lichten.
Ook de foto iets besneden, zodat het bruidspaar niet precies midden in het plaatje staat.
Indien gewenst haal ik uiteraard de foto weg.

Groet,
Dick.

Afbeelding
Een nikon dslr met twee lenzen,

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » zo mei 31 2009 10:58 am

dick schreef:Hoi.
Ook de foto iets besneden, zodat het bruidspaar niet precies midden in het plaatje staat.

Groet,
Dick.
:| :?: :| :?: besneden?

Volgens mij doen ze dat met andere dingen :lol: :lol: :lol:

Maar inderdaad een hele verbetering met die opgelichte schaduwpartijen!

Mazzeltov,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 02 2009 10:12 am

Toch jammer dat er door veel forumleden (waaronder ik) aardig wat tips worden gegeven en daar vervolgend niets mee gedaan wordt.

De foto's die je hier laat zien zijn typisch het voorbeeld dat je bij een witte jurk met volle zon moet overbelichten.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DennisT

Bericht door DennisT » di jun 02 2009 12:01 pm

M.Oorthuis schreef:Toch jammer dat er door veel forumleden (waaronder ik) aardig wat tips worden gegeven en daar vervolgend niets mee gedaan wordt.

De foto's die je hier laat zien zijn typisch het voorbeeld dat je bij een witte jurk met volle zon moet overbelichten.

Dat is nou het verschild tussen de theorie en de praktijd. Theorisch kunnen we allemaal opzoeken en lezen, maar op het moment dat het toegepast moet worden vergeten we 101 dingen, maar uitteraard het zou beter zijn als de tips worden toegepast!

... Practise is a part of photography, isn´t it ? ...

mamavanjamie

Bericht door mamavanjamie » di jun 02 2009 12:14 pm

M.Oorthuis schreef:Toch jammer dat er door veel forumleden (waaronder ik) aardig wat tips worden gegeven en daar vervolgend niets mee gedaan wordt.

Misschien een hele domme opmerking hoor van iemand die er nog niet zo heel veel verstand van heeft.
Maar als ik ga overbelichten wordt de jurk toch nog lichter? (Ik heb nogal wat moeite met dat hele belichtingsverhaal, vind het nog niet zo makkelijk)
Dat de foto's beter kunnen zie ik zelf ook wel. Maar ik probeer er van te leren en er de volgende keer niet dezelfde fout te maken.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di jun 02 2009 12:41 pm

Ja, de jurk wordt lichter, maar de rest van de foto ook. Wil je een jurk die goed belicht is met de rest van de foto onderbelicht, of een jurk die een tikje overbelicht is en een foto die verder goed belicht is? Ik zou het wel weten.

Als je in RAW schiet kun je trouwens nog best wat corrigeren aan een wat te lichte jurk.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 02 2009 12:44 pm

Door te meten op de jurk gaat jou camera de belichting daarop aanpassen met als gevolg een veel te donkere foto. Door dan een belichtingscorrectie van + 0,7 totwel +1,3 (in zo'n zonnige situatie) toe te passen wordt een mooi gebalanceerde foto, maar zorg dat je nog wel enige doortekening in de jurk houdt. Maar de foto die jij als eerste laat zien is gewoon teveel onderbelicht. Zie ook je 3e foto, daar stond de zon waarschijnlijk ook op, waardoor je nu niet meer ziet waar het kussentje op ligt (tafel o.i.d.)

Een korte scherptediepte is bij bruiloftfotografie toch wel een must om mooie sfeervolle foto's te maken.

mamavanjamie

Bericht door mamavanjamie » di jun 02 2009 2:21 pm

Bedankt! Daar heb ik iets aan!!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 02 2009 4:13 pm

De vraag is alleen ga je er ook wat mee doen? Dit was namelijk ook al meerdere malen besproken in je vorige tips topic :?

mamavanjamie

Bericht door mamavanjamie » di jun 02 2009 4:40 pm

M.Oorthuis schreef:De vraag is alleen ga je er ook wat mee doen? Dit was namelijk ook al meerdere malen besproken in je vorige tips topic :?
Heb je gelijk in. Ik had de tips op een briefje geschereven en meegenomen in mijn cameratas (Daar zitten ze nog steeds in en laat ik ze ook inzitten). Maar zoals ik al schreef werd het een hele emotionele dag. Dit door omstandigheden waar ik hier verder niet op inga, waardoor het echt letten op instelling e.d. erbij ingeschoten is.

Tuurlijk wil ik mooie foto's maken. Daarvoor heb ik deze camera gekocht. Ik ben ook aan het oefenen en heel veel aan het lezen. Alleen op deze dag liep het even iets anders dan dat ik me had voorgesteld.

Al snap ik natuurlijk ook dat als er tips gegeven worden en er wordt niets of niet zoveel mee gedaan dat het behoorlijk frustrerend is voor degene die de tips geeft.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 02 2009 5:21 pm

mamavanjamie schreef:
M.Oorthuis schreef:De vraag is alleen ga je er ook wat mee doen? Dit was namelijk ook al meerdere malen besproken in je vorige tips topic :?
Heb je gelijk in. Ik had de tips op een briefje geschereven en meegenomen in mijn cameratas (Daar zitten ze nog steeds in en laat ik ze ook inzitten). Maar zoals ik al schreef werd het een hele emotionele dag. Dit door omstandigheden waar ik hier verder niet op inga, waardoor het echt letten op instelling e.d. erbij ingeschoten is.

Tuurlijk wil ik mooie foto's maken. Daarvoor heb ik deze camera gekocht. Ik ben ook aan het oefenen en heel veel aan het lezen. Alleen op deze dag liep het even iets anders dan dat ik me had voorgesteld.

Al snap ik natuurlijk ook dat als er tips gegeven worden en er wordt niets of niet zoveel mee gedaan dat het behoorlijk frustrerend is voor degene die de tips geeft.
Nou succes voor de volgende keer dan maar ....

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”