Problemen 24-70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Problemen 24-70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR

Bericht door EelcoD7100 » di jun 02 2009 6:21 pm

harry bul schreef:Mijn 2 centen: in vind een D90 wat licht, in combinatie met de professionele 24-70 lens.

WAAROM?

groeten Harry
:wink: Misschien om technisch mooie foto's te kunnen maken... :wink: :wink:

Je kunt beter in goed glas investeren, en dan is misschien de D-90 nu een niet helemaal optimale keuze. (FX-objectief op een DX camera).
Maar als over een tijdje (een jaartje of 2 misschien) de D-90 voor de TS geen geheimen meer heeft.
Dan is de stap naar FX een stuk makkelijker..... en waarschijnlijk tegen die tijd beter betaalbaar.

Groeten Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Maribex
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maribex » di jun 02 2009 7:00 pm

Hoi Rene, proficiat met je aanschaf! De 24-70 is een uitstekende lens, en de (mindere) ervaringen die anderen er kennelijk mee hadden kan ik vanuit mijn eigen ervaring niet onderschrijven. Zowel niet op DX-formaat (D300) als FX-formaat (D700).
De lens voldoet uitstekend, en is qua scherpte een vooruitgang op de 16-85, waar ik ook al heel tevreden over was.
Ik kan me goed voorstellen dat je net na aanschaf een beetje ongerust ben geworden, want die lens kost tenslotte nogal wat. Toen ik die draadjes las (en ik had de lens toen ook net) schrik je even, en zou je zelfs overwegen om die lens niet aan te schaffen. Wij zijn inmiddels een tijdje verder, en ik heb er absoluut geen spijt van.

En de opmerking van Gijs (lichte combinatie) snap ik ook niet, het gaat tenslotte om het glaswerk, en als een full frame camera er nog niet in zit, waarom deze combinatie dan niet? En bovendien, de 24-70 lens is zo zwaar dat je onmogelijk een 'lichte combinatie' kunt maken :) :lol:

Oh ja, het serienummer van mijn lens begint ook met 361...

Laat komen die lens, ga er mee aan de slag, en geniet ervan!

Groet,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Melliw » di jun 02 2009 7:05 pm

Persoonlijk denk ik dat je erg moet wennen aan de 24mm die 36mm eq. wordt. Dat is een kwestie van gewenning maar je zult zeker geen spijt krijgen. De 24-70 is niet voor niets dé standaard op de D3 etc.

Groet, Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Tobias

Bericht door Tobias » di jun 02 2009 8:25 pm

Verleden week heb ik de 24-70 gekocht voor de D300 en er is niks mis mee. De eerste oefen opnames zien er pico bello uit. Ik vind op DX de range 36-105 fijn werken voor reportage achtig werk. Ik weet niet of het met het serienr heeft te maken. Mijn nr. begint met 33.

Bij mijn oude F2 heb ik de volgende objectieven. 24mm, 35mm, 85mm, 105mm en de 200. Waarvan de 35 t/m 105 het meest gebruikt. Heerlijke neutrale range.

De exemplarische incidenten gelezen maar daar mijn oordeel niet door laten beïnvloeden. Er kunnen zoveel oorzaken een rol spelen die niet het gewenste resultaat geven.

Voor meer groothoek heb ik de 14-24 erbij gekocht en die werkt ook als een speer op de D300.

succes met je aankoop en veel foto plezier!

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di jun 02 2009 10:47 pm

Onthoud ook dat je vaak enkel de negatieve ervaringen leest van mensen en niet de positieve. Ik zou het onbegrijpelijk vinden als je op basis van een aantal verhalen op het internet blind het hele pakket weer terug zou sturen. Als het niet werkt kan je altijd nog reclameren! Maar vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat het niet werkt.

ReneJ

Bericht door ReneJ » wo jun 03 2009 9:09 pm

Bedankt !
Voel me alweer een beetje gerust gesteld.

Het is misschien niet de meest voor de hand liggende combinatie met een D90, maar een
lens gaat wel lang mee, en ik heb zo'n idee (hoop) dat over een jaartje of 3, de FX meer in
mijn prijs klasse gaat komen en dan heb ik de lens alvast..

Hoop het komende zaterdag te hebben ! :-)

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”