Viaducten

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
miesnert

Viaducten

Bericht door miesnert » do mei 28 2009 1:02 pm

Ben de laatste tijd met deze serie bezig geweest, ik heb een aantal foto's al eerder geplaatst in een totaaloverzicht van mijn werk van de afglopen maanden, maar wou ze hier toch nog even allemaal bij elkaar laten zien.
De serie is overigens nog niet klaar, ik wil er zo'n dertig fotograferen en daar dan de 15 beste uitzoeken.

Viaducts #1
Afbeelding

Viaducts #2
Afbeelding

Viaducts #3
Afbeelding

Viaducts #4
Afbeelding

Viaducts #5
Afbeelding

Viaducts #6
Afbeelding

Viaducts #7
Afbeelding

Viaducts #8
Afbeelding

Viaducts #9
Afbeelding

Viaducts #10
Afbeelding

Viaducts #11
Afbeelding

Viaducts #12
Afbeelding

Alle foto's 's nachts gemaakt met mijn Mamiya C33 TLR en de 135mm lens die ik er bij heb.
Bij alle foto's zijn de sluitertijden tussen de twee en acht minuten op f11 met Fujifilm PRO 160s.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Re: Viaducten

Bericht door Ome Jan » do mei 28 2009 2:26 pm

Aparte serie! Mij spreekt #10 het meest aan door het lijnenspel

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » do mei 28 2009 8:07 pm

Vind er weinig variatie in zitten Miesnert.
Allemaal vanuit dezelfde hoek geschoten.
Volgens mij heb je meer fantasie in je om ook vanuit andere hoeken er iets van te maken.
Of is het juist de bedoeling om ze vanuit dezelfde hoek te schieten?

Oh ja, je kunt je foto's ook in de "gewone gallerij" zetten er zit toch geen EXIF info in :wink:

miesnert

Bericht door miesnert » do mei 28 2009 11:56 pm

Hoi, ja, het is juist de bedoeling om ze allemaal vanuit dezelfde hoek te schieten. De bedoeling is om het als abstrct werk te laten zijn, allemaal hetzelfed, telkens dezelfde foto maar dan anders, op die manier krijg ik een heel coherente samehangende serie.
Ik heb dezelfde viaducten vanuit andere hoeken geschoten, maar in de loop der tijd ben ik steeds meer in gaan zoemen op dit ene deel. De hele geschiedenis staat hier niet, en dat is ook niet de bedoeleing. Het gaat mij om objecten (in dit geval viaducten) op zo een manier uit hun verband te halen dat ze geen viaducten meer zijn, maar dat ik toch steeds op dezelfde manier viaducten fotografeer. Ik ben dit met veel meer dingen die ik op straat zie en die tegen me spreken aan het doen (stoplichten, hekwerken etc)

GdP

Bericht door GdP » vr mei 29 2009 12:12 am

Het heeft wel iets. Maar ik heb het idee dat er een groot aantal scheef staan.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr mei 29 2009 12:35 am

Ik vind het moeilijk (heb ik al eens eerder gezegd :wink: )
Conceptual art, het idee is vaak belangrijker dan het beeld.
Voor mij is het zo dat ik een aantal van drie of vier met veel aandacht kan bekijken, daarna wordt het saai en daarna wordt het vervelend.
De presentatie hier op het forum zal niet helemaal in je concept passen en daarom ben ik eigenlijk benieuwd naar het uiteindelijke resultaat in het 'echt'.

De beelden op zich zijn stuk voor stuk prima.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

yoyo

Bericht door yoyo » vr mei 29 2009 8:30 am

miesnert schreef:Ik ben dit met veel meer dingen die ik op straat zie en die tegen me spreken aan het doen (stoplichten, hekwerken etc)
Wat zeggen ze dan..? :?

Annelies

Bericht door Annelies » zo mei 31 2009 6:12 pm

Op een aantal foto's wel een mooi lijnenspel, en leuk dat je dezelfde beeldhoek hebt genomen, maar het wordt wel eentonig.
Ik zie meer landhoofd dan viaduct ;-)

miesnert

Bericht door miesnert » di jun 02 2009 10:57 pm

Hier hebben ze me met deze serie geplaatst:
http://www.thiaps.com/featured_artists/ ... isner.html

En tsja, conceptual art (of conceptuele kunst in het Nederlands!) is een term die eigenlijk niet bestaat, kunst staat en valt bij een concept, zonder concept ook geen kunst (dan is het gewoon een mooi plaatje.) En dus is conceptuele kunst nogal dubbelop, gewoon kunst volstaat, maar dat terzijde.
Ik wil dit zelf niet als kunst beschouwen, eerder als het documenteren van bepaalde dingen (het hedendaagse landschap). Er komen nog veel meer series over allerlei onderwerpen, ik beschouw het meer als het begin van een veel groter document.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di jun 02 2009 11:23 pm

miesnert schreef:
En tsja, conceptual art (of conceptuele kunst in het Nederlands!) is een term die eigenlijk niet bestaat, .....
Bedankt voor het vertaalwerk, het schoot me zo snel niet te binnen.
Misschien loont het je eventjes een beetje in te lezen.
Hier kun je beginnen.
Zie maar.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » wo jun 03 2009 7:44 am

Ik vind de foto's qua kleur en sfeer wel mooi maar ook ik vind het uiteindelijk wel wat eentonig worden.

Maar ik sluit me aan bij eeuw 'De beelden op zich zijn stuk voor stuk prima.'

miesnert

Bericht door miesnert » wo jun 03 2009 9:36 am

Mwoah, ik heb het hier niet perse over een officiele definitie. Ik vind het onzin om iets conceptuele kunst te noemen, kunst is toch per dwefinitie conceptueel!? Ik ben nog steeds van mening dat (oke, misschien moet ik het woord hedendaags hier aan toevoegen) altijd een concept heeft!? Elke kunstacademie draait om het bedenken en uitvoeren van concepten en om ontwikkeling van visie. Je krijgt echt bar weinig techniek te leren op de kunstacademie hoor. Daarom komt er ook zoveel prut vandaan.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo jun 03 2009 9:54 am

Laat ik nou Rietveld gedaan hebben.. :oohh:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”