Clingendael en de Japanse tuin

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Clingendael en de Japanse tuin

Bericht door Cookie1397 » za jun 06 2009 1:03 am

Mede door Isflicka en Diana Sinclair ook maar eens Clingendael bezocht, werk er tenslotte al jaren vlakbij en er ook al in geen jaren meer geweest.
#1 Japanse tuin
Afbeelding

#2 Hollandse tuin
Afbeelding

#3 Rosarium
Afbeelding

#4 Slechts 5 van de grote kolonie ganzen
Afbeelding

Groeten Ed
Laatst gewijzigd door Cookie1397 op za jun 06 2009 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z Z & de maskers

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Clingendael en de Japanse tuin

Bericht door Patrick » za jun 06 2009 1:50 am

Ik kan foto 2 en 3 niet zien... :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » za jun 06 2009 12:17 pm

Patrick schreef:Ik kan foto 2 en 3 niet zien... :?
Sorry, foutje. Had mijn foto's een andere naam gegeven en vergeten ze hier te veranderen :oops: Het klopt nu weer.
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za jun 06 2009 5:05 pm

Hoi Ed,

Jammer dat je de EV waarde van je foto's hebt aangepast terwijl dat mijn inziens niet echt nodig was. Ik heb twee foto's van je iets aangepast. De eerste, ik vind hem te donker, waardoor te somber, en je witbalans stond mijn inziens niet helemaal lekker.

Origineel:
Afbeelding

Bewerkt:
Afbeelding

Je laatste opname, de twee witte ganzen zijn niet wit en de crop vind ik te krap. Ook hier aan de levels "getrokken", witbalans aangepast en aan de linkerzijde een stukje aan je foto gebreid om de beestjes iets meer lucht te geven.

Origineel:
Afbeelding

Bewerkt:
Afbeelding

Indien je dit niet wil, schroom niet en zeg het. Ik haal ze dan onmiddellijk weg.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » zo jun 07 2009 2:31 am

Bedankt Ale laat maar staan. Heb van de foto met de rode brug nog een zonder belichtingcorrectie. Had vanwege de grauwe luchten last van clippen in de hoge lichten in foto's waar veel lucht in zat. Was bij deze foto niet nodig om te corrigeren maar dat boompje blijft flets, hat de beeldinstelling op landschap staan. Standaard was waarschijnlijk beter geweest. Bij de ganzen was het wit op de rug uitgebeten en kreeg dat niet lekker gecorrigeerd, ben niet zo'n goede "fotoshopper". Zal de 2 foto's onbewerkte foto's meesturen.

Brug onbewerkt
Afbeelding

Ganzen onbewerkt.
Afbeelding

Moet ook nog heel erg wennen aan mijn D90, kende mijn D40 vrij goed en dit zijn eigenlijk de eerste echte opnames met de D90
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”