1.

2.

3.

4.

5.

6.

Ja die bult was nodig, anders bleef ze niet stilzitten :mrgreen:Maud schreef:Hai,
Nummer 1 vind ik hiervan het meest aansprekende
De bult op nummer 3 vind ik zielig
Wat heb je geleerd over portretten maken op de basis cursus?
Gr.
Maud
Tempelier schreef:Eigenlijk het enige wat meegegeven werd, was scherpstellen op het dichtst bijzijnde punt, bijvoorbeeld neus, oor. En diafragma 1 stop kleiner om het hele gezicht scherp te krijgen.Maud schreef: Wat heb je geleerd over portretten maken op de basis cursus?
Ik vroeg het ook precies om deze reden, deze had jij ook best kunnen maken zonder deze cursus. Is niks over compositie of belichting verteld?Rianne schreef: Laat ik het anders zeggen....Ik denk dat je ze, zonder cursus, ook zo had kunnen maken.
Jullie hebben gelijk hoor. Ik verwacht dan ook dat in de vervolgcursus er dieper op ingegaan wordt. Bijvoorbeeld witbalans werd bewust nog niet besproken en komt de volgende keer (novemberMaud schreef:Ik vroeg het ook precies om deze reden, deze had jij ook best kunnen maken zonder deze cursus. Is niks over compositie of belichting verteld?
En Lawrence kan het weten, want hij maakt zelf PRACHTIGE foto's! Misschien kan je hem eens om een paar nuttige tips vragen...Arabia schreef: Ben wel benieuwd naar de opmerkingen van de leraar in kwestie.
Dat de technische aspecten niet besproken zijn snap ik niet en het advies om scherp te stellen op een oor of neus daar valt mijn mond van open....![]()
Tempelier schreef:Eigenlijk het enige wat meegegeven werd, was scherpstellen op het dichtst bijzijnde punt, bijvoorbeeld neus, oor. En diafragma 1 stop kleiner om het hele gezicht scherp te krijgen.