Van ViewNX naar NX2

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
ymonod

Van ViewNX naar NX2

Bericht door ymonod » zo jun 07 2009 9:23 am

Hallo,

sinds enige tijd al ben ik volledig overgestapt op de software van Nikon. Ik laad mijn foto's binnen met Transfer, label ze en dergelijke met View, en bewerk ze in NX. Nu heb ik onlangs NX aangeschaft en geinstalleerd, maar ik krijg de link tussen View en NX2 niet gelegd. Als ik wil bewerken (en dus op net NX-icoontje klik) gaat hij automatisch naar NX1. Nu wil ik eigenlijk vragen of dat op te lossen valt?

Verder wilde ik vragen of het zin heeft om tags (trefwoorden) te geven binnen View, want mij is het nog niet gelukt om ook op die trefwoorden te kunnen zoeken.

Alvast bedankt!

Yves

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Van ViewNX naar NX2

Bericht door Roelof » zo jun 07 2009 9:59 am

Die overstap ging bij mij vanzelf, ondanks dat Capture NX ook nog steeds op de computer heb, stuurt ViewNX de foto's naar NX2. Heb je de nieuwste versie van ViewNX op de computer staan?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jun 07 2009 10:04 am

Welke tekst staat er in de menubalk van ViewNX onder het icoontje van NX? Hier volop uitgeschreven ''Capture NX 2''.
Welke versie VIewNX gebruik je? Laatste versie is 1.3.0
Probeer het anders door je oude Capture NX1 te de-installeren en ViewNX nogmaals te installeren.
Vriendelijke groet, Léon Obers

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » zo jun 07 2009 11:13 am

Yves,

Onder Bestand-Open met (File-Open With) kan je kiezen met welke applicatie een bestand vanuit ViewNX geopend moet worden.
Onder Ctr-K (bewerk-opties, kan je de dialog-box met Open With toepassingen naar smaak aanpassen.
Ik ben het eens et andere schrijvers, dat je wellicht een oudere ViewNX versie hebt staan.
Ik heb nu ViewNX, versie 1.3, de button bovenin het beeld verwijst naar CNX release 2.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ymonod

Bericht door ymonod » ma jun 08 2009 10:02 am

Dank allemaal. Ik weet niet waar het nu uiteindelijk aan lag, maar ik heb het voor elkaar gekregen.

Heb inderdaad NX 1.3 er uit gegooid, en viewNX nogmaals geinstalleerd (ik had wel al de goede versie), maar daarna pakte hij inderdaad automatisch.

Iemand nog iets te melden over die Tags/trefwoorden. Kan ik daar ook op de één of andere manier op zoeken en/of selecteren?

MVG

Yves

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”