Nog een trein
Nog een trein
Dit is één van de foto's die ik heb gemaakt voor cursus aan de fotovakschool. Heeft ook wel iets met snelheid, toch?
http://www.hacom.nl/~raland/trein500.jpg
Groeten, ReneL- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
altijd weer een MAAR..... is alles in het leven recht dan?
Ik vind het een fantastische foto! zonder maar....
Ik vind het een fantastische foto! zonder maar....
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
ERGGG geslaagd! (en origineel)
Dat ie niet helemaal rechts staat, ja eh, da's waar maar met een kleine handeling is dat verholpen. Maar de foto is zo sterk dat dat in het niet valt.
Alleen...hebben ze een 10MP camera gaan ze op 500 pix breed posten...
Rechts is nog een half veld leeg....
Vraag me trouwens af welk station dit is...?
Dat ie niet helemaal rechts staat, ja eh, da's waar maar met een kleine handeling is dat verholpen. Maar de foto is zo sterk dat dat in het niet valt.
Alleen...hebben ze een 10MP camera gaan ze op 500 pix breed posten...

Rechts is nog een half veld leeg....
Vraag me trouwens af welk station dit is...?
- Brenzef
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Uhm,SwederD70 schreef:Vraag me trouwens af welk station dit is...?
Staat levensgroot op de foto, Putten

Ik zie niet zoveel snelheid in de foto.
De sluitertijd is zo lang dat de trein geheel langs is gekomne waardoor je de achtergrond ook ziet. Het scheve stoort ietsjes omdat je de indruk krijgt dat het recht had moeten zijn.
Als je een kortere sluitertijd had gebruikt, dan had je de raampjes e.d. nog kunnen onderscheiden.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
toch wel mooi
Volgens mij ging die trein heuvelopwaarts en is de foto exact waterpas genomen
Groetjes George

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
@D70-shooter
Je hebt helemaal gelijk, ik had hem even recht moeten zetten. Doe ik vanavond nog even.
@SwederD70
Dit is mijn eerste foto, die ik hier upload en ik was bang, dat een grotere afmeting problemen zou geven. Ik heb een andere foto bekeken en die was ook 500 pix breed, vandaar.
Ik had dit effect wel min of meer voor ogen, maar ik geef toe, er kwam ook een dosis geluk aan te pas. Sluitertijd stond op een halve seconde. Dan heb je de tijd voor ongeveer vier foto's
@remoss
Ik zou dat wel kunnen wegshoppen, maar het hoort nu eenmaal bij het station. Een andere mogelijkheid zou zijn om de foto meer te croppen, maar dan wordt het wel een langgerekt plaatje. Ik ga vanavond nog wat expirementeren.
Bedankt voor alle opmerkingen.
Groeten, ReneL
Je hebt helemaal gelijk, ik had hem even recht moeten zetten. Doe ik vanavond nog even.
@SwederD70
Dit is mijn eerste foto, die ik hier upload en ik was bang, dat een grotere afmeting problemen zou geven. Ik heb een andere foto bekeken en die was ook 500 pix breed, vandaar.
Ik had dit effect wel min of meer voor ogen, maar ik geef toe, er kwam ook een dosis geluk aan te pas. Sluitertijd stond op een halve seconde. Dan heb je de tijd voor ongeveer vier foto's
@remoss
Ik zou dat wel kunnen wegshoppen, maar het hoort nu eenmaal bij het station. Een andere mogelijkheid zou zijn om de foto meer te croppen, maar dan wordt het wel een langgerekt plaatje. Ik ga vanavond nog wat expirementeren.
Bedankt voor alle opmerkingen.
Groeten, ReneL