Aux serieux, ik verneem wel degelijk graag advies over mijn navolgende dilemma: nieuw of tweedehands?
Ik heb nu drie jaar naar volle tevredenheid een D50, maar wil nu toch meer (camera) en ik doe daarbij een cursus en merk dat ik veel dingen met bv. het draadloos aansturen van een flitser niet kan.
Mijn budget is 1000 euro (liever minder dan meer) en omdat ik nu drie Nikon lenzen heb en een SB-600, wordt het sowieso F-mount... Bovendien heb ik alleen maar goede ervaringen met Nikon, dus...
Ik weet dat als het puur om beeldkwaliteit gaat de Nikon D90 veruit de beste keuze is met dit budget. De filmfunctie is af en toe leuk, een 3-inch-scherm is fantastisch, live view kan zeker bij studiogebruik handig zijn (jammer dat het niet opklapbaar is zoals die nieuwe Nikon

Ik heb de D200 ook wel eens in mijn handen gehad met grip en al en dat voelde direct serieus, hetzelfde geldt voor de D2x.
Voor mij is het belangrijk om een camera te hebben die nog wel een jaar of vier mee kan, die betrouwbaar is en veel uitbreidmogelijkheden heeft.
Mijn vraag is nu: is het verstandig mij door dit soort gevoelens te laten leiden en een tweedehands camera te kopen met alle risico's van dien of is het gewoon stom om een verouderde camera te kopen in plaats van een D90?
De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat die voorkeur ook met uitstraling heeft te maken. Ik neem voor een opdracht nog wel eens een overbodig grote lens en statief en portable licht mee, terwijl ik prima met mijn 50mm 1.8 uit de hand kan doen wat ik wil... Stom dat ik dat niet doe, maarja....
Ik kijk ook trouwens heeeel serieus naar een Fuji S5, omdat dit mij de gulden middenweg lijkt van serieuze camera en toch nieuw....
Als een van jullie ook dit dilemma heeft (gehad) of advies heeft: ik hoor het graag!
Dank alvast,
Alexander
NB: Ik doe vooral aan portretfotografie en theaterfotografie en gebruik dan meestal een 50mm 1.8 of een 28-105 2.8-4.0.