Oost-Groningen met een Rolleicord Vb uit 1971.

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Frederix

Oost-Groningen met een Rolleicord Vb uit 1971.

Bericht door Frederix » za jun 13 2009 9:25 pm

Hierbij een aantal foto's welke gemaakt zijn met mijn onvolprezen Rolleicord Vb, type 2 uit 1971. Het betreft de fotoshoot van 07-06-2009 Ik heb hiervoor Kodak Portra 160 NC (3 jaar verlopen) en Fuji Superia 100 (3½ jaar verlopen) . De 6x6 negatieven heb ik gescand met mijn Epson V500.

Afbeelding
Foto 1
Nieuweschans

Afbeelding
Foto 2
Nieuweschans

Afbeelding
Foto 3
Oudeschans

Afbeelding
Foto 4
Oudeschans

Afbeelding
Foto 5
Oudeschans

Afbeelding
Foto 6
Oudeschans

Afbeelding
Foto 7
Bourtange

Afbeelding
Foto 8
Bourtange

Afbeelding
Foto 9
Bourtange

Afbeelding
Foto 10
Onze gastvrouwen :mrgreen:

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Oost-Groningen met een Rolleicord Vb uit 1971.

Bericht door psilin » za jun 13 2009 9:36 pm

toch grappig.... ook het verhaal achter de laatste ;-)

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » za jun 13 2009 10:16 pm

Hallo frederix, ben ik blij dat je de familie Fennes ook verdraaid goed op de gevoelige plaat hebt gezet.

Wat de serie betreft een lekkere analoge kleur en je stijl wordt wel heel herkenbaar.
Die verlopen rolfimpjes doen het nog prima. Scherpte is af en toe niet wat het moet zijn. Ligt dit aan je scan? of toch de verlopen rollen?

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Frederix

Bericht door Frederix » za jun 13 2009 10:35 pm

Arabia schreef:Hallo frederix, ben ik blij dat je de familie Fennes ook verdraaid goed op de gevoelige plaat hebt gezet.

Wat de serie betreft een lekkere analoge kleur en je stijl wordt wel heel herkenbaar.
Die verlopen rolfimpjes doen het nog prima. Scherpte is af en toe niet wat het moet zijn. Ligt dit aan je scan? of toch de verlopen rollen?

Groet'n
Lawrence
Hoi Arabia,

Ik scan mijn 6x6 negatieven met een Epson V500. Als je de kwaliteit van de scans van 35 mm film met een V500 vergelijkt met die van een Coolscan IV, dan steekt de Coolscan er met kop en schouder boven uit. Ik denk dat als ik mijn 6x6 negatieven met een echte filmscanner zou scannen, dat de scherpte dan ook beter zou zijn. Zo'n scanner ligt nu eenmaal boven mijn budget. Ik vind de resultaten van de Epson wel acceptabel, maar het kan uiteraard beter.

Verder zit de ontspanknop van de Rolleicord aan de onderzijde van de camera, je moet deze naar boven indrukken om te ontspannen. Ik vind dat een merkwaardige beweging en heb soms moeite om de camera tijdens het ontspannen voldoende stil te houden.

Kortom, ik denk dat het aan een combinatie van factoren ligt. Nu is het wel zo dat bij sommige opnamen de scherpte op een wat verrassende plaats ligt, de rest van de foto is dan vrij onscherp.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”