Opdracht fotocursus/opleiding

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Shamrock
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Opdracht fotocursus/opleiding

Bericht door Shamrock » za jun 13 2009 10:05 pm

Graag jullie reactie/mening over onderstaande foto voor mijn fotocursus/opleiding. Opdracht: maak een portret met gekleurd (flits)licht op de achtergrond. Nadruk moet liggen op sprekende foto en de uitdrukking van het model.

Afbeelding
Bij vlagen ben ik geniaal..... Helaas is het hier altijd windstil!.

GdP

Re: Opdracht fotocursus/opleiding

Bericht door GdP » za jun 13 2009 11:54 pm

Ik vind het geen sprekende foto. Normaal zou ik bij het zien van dit soort foto's gelijk weer verder gaan kijken naar andere foto's. Maar het komt misschien door de houding van het model. Dat komt op mij wat vreemd over.

Shamrock
Forumlid
Forumlid

Bericht door Shamrock » zo jun 14 2009 3:58 pm

Gerrit, bedankt voor je feedback!

evertfoto

Bericht door evertfoto » zo jun 14 2009 9:35 pm

Opdracht: maak een portret met gekleurd (flits)licht op de achtergrond. Nadruk moet liggen op sprekende foto en de uitdrukking van het model.

Heb je hiervoor gekleurd flitslicht op de achtergrond gebruikt? Als het de bedoeling van jou was om het model een gekwelde uitdrukking te laten zien, dan ben je daarin wel geslaagd. Denk ook dat het gekleurde licht te zien zou moeten zijn op een deel van het gezicht.

Shamrock
Forumlid
Forumlid

Bericht door Shamrock » zo jun 14 2009 10:36 pm

Heb inderdaad met gekleurd flitslicht gewerkt. De originele kleur van de achtergrond is donkerbruin. Volgens de opdracht was het juist de bedoeling dat het model neutraal van kleur moest blijven en het toegevoegde flitslicht mocht geen invloed hebben op het model.

De keuze is op deze foto gevallen omdat ik vind dat de emotie in haar gezicht duidelijk zichtbaar is. Alleen delen sommige mensen die de foto gezien hebben de mening van Gerrit over de houding.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”