Ik hoor het wel.
Groet,
Wouter
Met de patch tool.joepert schreef:Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe je de 'glimmers' in het gezicht wegwerkt. Ben daar laatst een hele tijd mee aan het stoeien geweest, maar kreeg het niet goed voor elkaar (Photoshop CS3)
patch is een mogelijkheidDennis71 schreef:Met de patch tool.joepert schreef:Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe je de 'glimmers' in het gezicht wegwerkt. Ben daar laatst een hele tijd mee aan het stoeien geweest, maar kreeg het niet goed voor elkaar (Photoshop CS3)
Ik ga met mijn voorgangers mee, echter, ik haak vaak snel af als ik zie dat de foto's onscherp zijn. Dat is ZO zonde!
Dat heb je goed begrepen. Ik neem aan dat je zelf ook ziet dat ze niet scherp zijn, buiten de 2e.joepert schreef:@ Dennis71 en Arend-ho: Dank voor de tips.
Iets anders: begrijp ik het goed dat jullie de foto's van TS niet scherp (genoeg) vinden?
Idd dank voor de uitleg, kan ik daar zelf ook mee aan de slagjoepert schreef:Dank voor de nadere uitleg.
Qua scherpte moet ik zeggen dat (afgezien van foto 1) het hier op mijn scherm niet het eerste is dat me opvalt. Ze zijn in de nabewerking niet super verscherpt, of de jpeg-compressie heeft z'n tol geëist. Maar mijn (toegegeven: amateur-) oog ziet geen storende onscherpte.
Scherpte is ook een mate van nabewerking. Dat highpass filter heb je waarschijnlijk toegepast op de grotere versies? Als je vervolgens je foto's verkleint is die scherpte verdwenen en zul je toch echt NA het verkleinen moeten verscherpen. (ik doe dit altijd met smart sharpen).wouterboon schreef:Idd dank voor de uitleg, kan ik daar zelf ook mee aan de slagjoepert schreef:Dank voor de nadere uitleg.
Qua scherpte moet ik zeggen dat (afgezien van foto 1) het hier op mijn scherm niet het eerste is dat me opvalt. Ze zijn in de nabewerking niet super verscherpt, of de jpeg-compressie heeft z'n tol geëist. Maar mijn (toegegeven: amateur-) oog ziet geen storende onscherpte.![]()
Scherpte: tja, ik zie, behoudens de paardebloemfoto, ook niet echt waar jullie scherpte missen... Ze kunnen wellicht meer verscherpt worden. Overigens heb ze wel enigzins verscherpt (middels highpass filter, opacity op max 50%), maar persoonlijk vind ik het niet storend hoe ze hier overkomen.
Overigens staat scherpte van de foto's hier niet ter discussie, ik vroeg met name om de nabewerking