Beste forumleden,
Door een artikel in Management Team werd ik op het spoor gezet van de Geomet'r GNC-35 GPS PhotoTagger. Op verschillende websites wordt aangegeven dat hij alleen gebruikt kan worden in combinatie met Nikon toestellen die beschikken over een 10-polige aansluiting. (o.a. D200, D300) Als ik echter op digicamshop.nl kijk wordt aangegeven dat deze ook geschikt is voor de D60. Voordat ik 119 Euro digitaal ga uitgeven zou ik graag zekerheid willen hebben. Kan ik de Geomet'r nu wel of niet op mijn D60 aansluiten? Bij voorbaat dank voor jullie feedback.
Geomet'r GNC-35 GPS PhotoTagger ook voor D60?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Geomet'r GNC-35 GPS PhotoTagger ook voor D60?
Beste N,
Welkom op dit forum.
Ik heb zo snel geen leveranciers-website kunnen vinden.
Ik heb nog niet eerder een GPS apparaat gezien dat direct op een D60 aan te sluiten is...
Wel vond ik dit product op de site van een bekende Nederlandse fotowinkel die veel in GPS doet.
Daat staat alleen toepasbaarheid op de 10 pin connector vermeld (D3, D300 e.a.)
Overigens tegen een lagere aanschafprijs dan jij memoreert.
Groeten, GIjs Sandberg
Welkom op dit forum.
Ik heb zo snel geen leveranciers-website kunnen vinden.
Ik heb nog niet eerder een GPS apparaat gezien dat direct op een D60 aan te sluiten is...
Wel vond ik dit product op de site van een bekende Nederlandse fotowinkel die veel in GPS doet.
Daat staat alleen toepasbaarheid op de 10 pin connector vermeld (D3, D300 e.a.)
Overigens tegen een lagere aanschafprijs dan jij memoreert.
Groeten, GIjs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Volgens de importeur digitrading.nl inderdaad alleen geschikt voor Nikon bodies met 10 pin aansluiting.
En bij Konijn waar hij veel goedkoper is staat dit ook in de Omschrijving.
Een duur foutje van digicamshop.nl
De Nikon D60 heeft geen geotagging support,
Nikon bodies die dat op dit moment wel hebben zijn de D3X,D3, D700, D300, D2XS, D2X, D2HS, D200,D90 en D5000.
En bij Konijn waar hij veel goedkoper is staat dit ook in de Omschrijving.
Een duur foutje van digicamshop.nl
De Nikon D60 heeft geen geotagging support,
Nikon bodies die dat op dit moment wel hebben zijn de D3X,D3, D700, D300, D2XS, D2X, D2HS, D200,D90 en D5000.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Beste Gijs en ArendV,
Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal me voorlopig verre houden van deze accessoire. Zijn er overigens producten met dezelfde functionaliteit die wel in combinatie met de D60 te gebruiken zijn? Of is het advies: Ga sparen voor een Nikon in het hogere segment die wel geotagging ondersteund?
Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal me voorlopig verre houden van deze accessoire. Zijn er overigens producten met dezelfde functionaliteit die wel in combinatie met de D60 te gebruiken zijn? Of is het advies: Ga sparen voor een Nikon in het hogere segment die wel geotagging ondersteund?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
N,
Begin hier eens te lezen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/inde ... sitioneren
Tip: de variant die ik omschreef als data-loggers kunnen in principe met iedere kamera werken.
Groeten, Gijs
Begin hier eens te lezen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/inde ... sitioneren
Tip: de variant die ik omschreef als data-loggers kunnen in principe met iedere kamera werken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)