Witbalans en LED verlichting vanwege gloeilampverbod

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Witbalans en LED verlichting vanwege gloeilampverbod

Bericht door a90 » zo jun 14 2009 2:28 pm

Hoewel het Europarlement nog niet geheel overtuigd is hangt er (met dank aan de immer nijvere PvdA'ster Dorette Corbey) een algeheel verbod op gloeilampen in de lucht link. Gelukkig dat ze in Brussel weten wat goed voor u is moet u maar denken :roll:

Dat brengt me op het volgende, zullen de aankomende camera's zijn uitgerust met LED licht witbalans instellingen ? En zal dan op den duur de thungsten (gloeilamp) instelling op de witbalans komen te verdwijnen ?

Wie het weet mag het zeggen.

A90 die nog snel een paar reserve gloeilampen clandistien achter een luik op zolder verbergt en hoopt dat de gloeilamppolitie aan zijn deur voorbijtrekt
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

AvanEijk

Re: Witbalans en LED verlichting vanwege gloeilampverbod

Bericht door AvanEijk » zo jun 14 2009 4:39 pm

Geeft zo'n fijn gevoel dat het "kleine beetje geld" wat die kant opgaat inderdaad aan zeer zinnig denkwerk en echt goede besluiten wordt uitgegeven.
Ach... Nederland zal straks inderdaad als eerste een enorme hoeveelheid goede gloeilampinstructeurs op pad sturen :evil:

Het grote voordeel is wel dat ik thuis straks makkelijker kan verkopen dat er echt een nieuwe camera moet komen... mijn W.B. functioneert niet meer juist.
En daar is vast wel een subsidiepotje voor! Toch?

mvg,

Bram

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Witbalans en LED verlichting vanwege gloeilampverbod

Bericht door Riemke » zo jun 14 2009 4:59 pm

In het kader van het graaibeleid denk ik dat dit ook weer een manier is om de een of andere milieubelasting in te voeren.
Ach .......kaarslicht heeft ook wel wat toch? :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”