Distelvlinder + een vraag ( Re-size )

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Distelvlinder + een vraag ( Re-size )

Bericht door Schoonderbeek » zo jun 14 2009 10:43 am

Van het weekend deze distelvlinder gespot, ik vind ze wel geslaagd, aan jullie het oordeel.
Nu heb ik nog een vraag, deze foto's upload ik via picasa maar ze willen niet groter worden. Ze staan al op max 800.
Hoe er waar uploaden jullie gotere foto's ?

De foto's niet gecropt maar wel gelukt met het vergroten via Flickr.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Schoonderbeek op di jun 16 2009 5:03 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Tobias

Re: Distelvlinder + een vraag

Bericht door Tobias » zo jun 14 2009 12:13 pm

foto's upload ik van mijn eigen site. Een account kost tegenwoordig bijna niets bij een hosting bedrijf.

Zelf doe ik het al jaren bij transip.nl. Een bedrijf dat door de jaren heen kwaliteit weet te koppelen aan een goede prijs.

Voordeel is dat je alles zelf in de hand hebt en de foto zo groot kan maken als je goeddunkt.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo jun 14 2009 11:53 pm

Hoi Schoonerbeek,

Velen zitten op flickr.com en daar zie je dit probleem niet.
Mijn foto's maak ik ook 800 en zijn meer dan groot genoeg om goed te kunnen beoordelen.
Laat ik het zo zeggen, ik heb nog nooit commentaar gehad dat de foto's te klein waren.

Nu je foto's.

De kleuren van de foto's zijn mooi, gelukkig zit de vlinder ook op een mooie plant.
Volgens mij zit het met de scherpte ook wel goed, alleen kun je dat wat minder goed beoordelen omdat de foto's wat kleiner zijn dan normaal hier op het forum.
Alhoewel dit een presentatie is , wil ik toch een paar kanttekeningen maken omdat je om een beoordeling vraagt.
Ik zou persoonlijk wat meer vlinder willen zien dan plant, de vele knoppen ,bloemen en takjes leiden je af van waar het eigenlijk over gaat.
Wat meer croppen, en dan wat meer volgens de derden-regel de compositie bepalen.
Foto 1 zou ik vanwege het afwezige koppie van de vlinder niet geplaatst hebben, maar dat is jou keuze.
Foto 4 heeft een mooie DOF en is zo te zien lekker scherp.

Succes met alles.

vrgr
Tiny

Dennis71

Bericht door Dennis71 » ma jun 15 2009 12:06 am

Lastig onderwerp, zeker met een onrustige achtergrond. Je ziet dat de foto er vrij druk van wordt.
Bij de laatste zie je dat je een iets ander standpunt gekozen hebt waardoor de achtergrond een stuk rustiger is en de foto lekkerder kijkt.
Probeer hier eens op te gaan letten bij een volgende sessie, en zo ook voor wat betreft het centraal houden van het onderwerp. Snij een foto eens wat bij zodat het onderwerp niet centraal staat.

Succes.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”