george013 schreef:Ik heb het al een paar keer eerder gememoreerd, maar geen reacties.Waarschijnlijk is je tijdzone of in de camera of op je pc niet goed. GPS berekent de tijd op basis van de UTC-tijd gecorrigeerd met de tijdzone. Je zelf opgegeven klok, tijd in uren, wordt overruled. De vraag is waar hij deze tijdzone vandaan heeft gehaald.
Een ervaring obv mijn Gisteq daalogger en niet van de GP-1, maar het verhaal komt overeen. Hoop dat het helpt.
George
Ik gebruik de Nikon GP-1 niet via mijn PC. Ik heb geen PC nodig, alles gaat automatisch. Ik heb uitgevonden welke tijdzone de Nikon GP-1 pakt namelijk die van de Azoren. Gebruik ik een andere tijdzone op m'n Nikon D300 dan gebeurt er niets. De tijd op mijn D300 verandert uiteraard wel maar die van de GP-1 niet. En dat zit mij niet lekker. Ik weet dat de tijd van de D300 niet over wordt genomen door de GP-1. Maar ik vindt dit dus heel vervelend. Ik wil gewoon in mijn EXIF twee dezelfde tijden hebben. Ik ga over een week naar Turkije dus dan wil ik het opgelost hebben. Daar zit ik overigens met het volgende probleem, daar is het 1 uur later, dus dan krijg je drie uur tijd verschil, indien ik het voor die tijd niet op heb kunnen lossen.
george013 schreef:Valt mij nu op, maar in je voorbeeld is er sprake van twee verschillende plekken en dagen.
George
Dat heb ik niet eens gezien, het is dat jij het zegt inderdaad. Maar ik heb wel gewoon de foto achter elkaar genomen, heb alleen de middelen niet om er een foto van de maken, vandaar dat ik het voorbeeld er even bij heb gepakt.