Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6 Black + HB-26 Zonnekap
Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6 Black + HB-26 Zonnekap
Ik heb deze lens zien staan bij KE voor 119 Euro. Is dit de prijs waard?
Ik maak meestal natuur en architectuur opnames, soms portretten.
Wie kan me van advies dienen?
Ik maak meestal natuur en architectuur opnames, soms portretten.
Wie kan me van advies dienen?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb hem gehad en mee begonnen als eerste tele. Er is best wel mee te werken maar er moet wel eea aan licht zijn.
Veel reacties zullen aangeven dat het een van de mindere objectieven is, desalniettemin heb ik er wel plezier van gehad en inmiddels heb ik hem verkocht omdat ik hem ontgroeid was.
Veel reacties zullen aangeven dat het een van de mindere objectieven is, desalniettemin heb ik er wel plezier van gehad en inmiddels heb ik hem verkocht omdat ik hem ontgroeid was.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6 Black + HB-26 Zonnekap
Welke winkel is dat KE?
Lijkt mij wel een goede lens
Lijkt mij wel een goede lens
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Zo, jij bent aan het graven geweest in het forum, een berichtje uit 2007
KE is kamera-express.nl en hij kost inmiddels 159€ http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=3018
Let op geen autofocus bij D40, D40x en D60.
Stel je even voor hier op het forum en je kunt in ieder geval wel goed zoeken als starter.

KE is kamera-express.nl en hij kost inmiddels 159€ http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=3018
Let op geen autofocus bij D40, D40x en D60.
Stel je even voor hier op het forum en je kunt in ieder geval wel goed zoeken als starter.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
het is een goedkoop objectief dat intussen kennelijk al de helft duurder is geworden. Omdat het nu om de laatste exemplaren gaat zal de winkel gedacht hebben dat het wel wat duurder kan. Je kocht ze destijds voor rond de 100 euro, en meer is dat ding niet waard.aavanrossen schreef:Lijkt mij wel een goede lens
Hoe zit het dan met de kwaliteit van de AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED (Ook nikon uiteraard) Is dit objectief te vergelijken met de (mindere) kwaliteit van degene waar jij op doelt?Hans Braakhuis schreef:het is een goedkoop objectief dat intussen kennelijk al de helft duurder is geworden. Omdat het nu om de laatste exemplaren gaat zal de winkel gedacht hebben dat het wel wat duurder kan. Je kocht ze destijds voor rond de 100 euro, en meer is dat ding niet waard.aavanrossen schreef:Lijkt mij wel een goede lens
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De nieuwere Nikkor 70-300mm VR is een veel en veel beter objectief dan de oude zonder VR.Ko schreef:Hoe zit het dan met de kwaliteit van de AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED (Ook nikon uiteraard) Is dit objectief te vergelijken met de (mindere) kwaliteit van degene waar jij op doelt?Hans Braakhuis schreef:het is een goedkoop objectief dat intussen kennelijk al de helft duurder is geworden. Omdat het nu om de laatste exemplaren gaat zal de winkel gedacht hebben dat het wel wat duurder kan. Je kocht ze destijds voor rond de 100 euro, en meer is dat ding niet waard.aavanrossen schreef:Lijkt mij wel een goede lens
Zelf zou ik voor mijn verdriet nog niet met de oude willen werken, je gaat je aan de kwaliteit ergeren.
Spaar dan even door en koop de 70-300mm VR daar zal je zeker geen spijt van krijgen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ik wil hem vrijdag (samen met een 16-85) gaan halen in Capelle. Ik schrok even over dit berichtje wat de kwaliteit betreft, mede omdat er op diverse fora niet zo negatief over geschreven wordt. Maar Nikon heeft het objectief dus verbeterd begrijp ik nuDe nieuwere Nikkor 70-300mm VR is een veel en veel beter objectief dan de oude zonder VR.
Zelf zou ik voor mijn verdriet nog niet met de oude willen werken, je gaat je aan de kwaliteit ergeren.
Spaar dan even door en koop de 70-300mm VR daar zal je zeker geen spijt van krijgen.
Groetjes George

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Voor het uitkomen van de VR versie had je de G en de ED versie van dit objectief. De G is de "goedkope" plastic versie, de ED heeft iets beter glas en is beter gebouwd. Optisch waren ze ongeveer gelijkwaardig, maar beide niet echt goed. De Sigma 70-300 APO was bijvoorbeeld optisch beter, maar wat betreft bouw minder dan de ED.
Nu met de VR versie heeft Nikon gewoon een prachtig objectief in de markt gezet met een fantastisch prijs-prestatieverhouding. Echt een aanrader.
Ik heb 'm overigens zelf niet, maar ik heb wel een Sigma 50-150 f/2.8 en een Sigma 100-300 f/4. Beide met een snelle AF motor, en lichtsterk (de laatste natuurlijk wat minder). Als je het bereik van de Nikon 70-300 niet nodig hebt, dan is de eerste wel een aanrader wat mij betreft.
Nu met de VR versie heeft Nikon gewoon een prachtig objectief in de markt gezet met een fantastisch prijs-prestatieverhouding. Echt een aanrader.
Ik heb 'm overigens zelf niet, maar ik heb wel een Sigma 50-150 f/2.8 en een Sigma 100-300 f/4. Beide met een snelle AF motor, en lichtsterk (de laatste natuurlijk wat minder). Als je het bereik van de Nikon 70-300 niet nodig hebt, dan is de eerste wel een aanrader wat mij betreft.