1.

2. Krasser (tenminste daar ga ik vanuit met mijn beperkte kennis van insecten)

SSStttttt arendV, staat in zijn topic zelfArendV schreef: Ik had de uitdrukking Krasser ook nog niet gehoord maar effe googlen geeft antwoord, weer wat geleerd van Maud.
Tobias schreef: @satte
Op deze afstand beschik je niet meer dan een paar mm aan scherptediepte en moet je kiezen. Er is wel een mogelijkheid om zo'n klein insect (15mm) helemaal scherp te krijgen. Je moet dan de stacking techniek toepassen. Dan moet je het insect wel doden omdat je een serie opnames moet maken waarin je steeds de scherpte verlegd. Van mij mocht hij/zij lekker op het blad blijven zitten. Het leven van een insect is vaak zo kort
Ja klopt, zie ik nu ook pas - sorry Tobias - ook voor het voor mijn beurt reageren op jouw fotoMaud schreef:SSStttttt arendV, staat in zijn topic zelf![]()
Je hoeft ze niet altijd te doden als je het op een tijdstip doet dat door de lage temperatuur de insecten nog niet actief zijn (b.v. 's morgens vroeg). Mij is dit nog niet gelukt maar andere begenadigde macrofotografen zoals John Hallmen op flickr wel, hier zie je een voorbeeld van 5 stacks en als je iets doorscrollt zie hoe hij te werk gaat (veel geduld en vaak opnieuw proberen).Tobias schreef:Je moet dan de stacking techniek toepassen. Dan moet je het insect wel doden omdat je een serie opnames moet maken waarin je steeds de scherpte verlegd.