LCD scherm kapot D80
- gongon
- Clublid
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: za jun 07 2008 10:21 am
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: LCD scherm kapot D80
Lezen jullie wel goed? De camera is bijna een jaar oud, dus nog in de garantie. Maar oke, hij kan onderweg val en stootschade opgelopen hebben, dan nog blijft het rot voor TS. Daarom bestel ik camera`s en nogal dure objectieven niet via het internet, maar ga ik ze in de winkel halen, dan maar iets duurder uit. Of dan maar wat verder met de auto rijden, mijn D3 ben ik in Beuningen wezen halen.
Ik vind wel dat sommige hier erg snel voor Nikon en andere fotozaken op komen, ik had bij een spiksplinternieuwe camera een defect en dat werd ook op eigen schuld dikke bult gegooid en kon zelf de reparatie betalen, ook al was de camera nog helemaal niet door me gebruikt. Vind dus inderdaad dat Nikon zich er soms heel erg makkelijk vanaf maakt, weet heus wel dat ik voor garantie bij de verkoper moet zijn, maar als die dus niks voor je doet, doet Nikon het ook niet. Maar dat zal wel komen omdat je in deze tijd als vrouw nog steeds niet serieus word genomen. Of ik zag er niet uit als iemand die veel geld te besteden had en ik heb het idee (kan me vergissen hoor) dat je als je wat meer te besteden hebt serieuzer genomen word en betere service krijg.
Ik vind wel dat sommige hier erg snel voor Nikon en andere fotozaken op komen, ik had bij een spiksplinternieuwe camera een defect en dat werd ook op eigen schuld dikke bult gegooid en kon zelf de reparatie betalen, ook al was de camera nog helemaal niet door me gebruikt. Vind dus inderdaad dat Nikon zich er soms heel erg makkelijk vanaf maakt, weet heus wel dat ik voor garantie bij de verkoper moet zijn, maar als die dus niks voor je doet, doet Nikon het ook niet. Maar dat zal wel komen omdat je in deze tijd als vrouw nog steeds niet serieus word genomen. Of ik zag er niet uit als iemand die veel geld te besteden had en ik heb het idee (kan me vergissen hoor) dat je als je wat meer te besteden hebt serieuzer genomen word en betere service krijg.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- noogle
- Forumlid
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: zo mar 02 2008 9:19 pm
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
Via Internet bestelde producten (bij Nederlandse winkels) mag je binnen 7 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen retourzenden (de z.g. "afkoelingsperiode"). Dit is bepaald in de Wet Kopen of Afstand. Dus je kunt wel het risico lopen dat je een beschadigd product ontvangt als je iets via internet besteld, maar je zal daar nooit problemen mee krijgen want je kan het zo weer terugzenden en je geld terugkrijgen (of een nieuw product vragen)gongon schreef: Daarom bestel ik camera`s en nogal dure objectieven niet via het internet, maar ga ik ze in de winkel halen, dan maar iets duurder uit. Of dan maar wat verder met de auto rijden, mijn D3 ben ik in Beuningen wezen halen.
Wel even omslachtig, maar het zou m.i. geen reden moeten zijn om voortaan niet meer via Internet te bestellen.
Maar goed, daar is TS niet mee geholpen, ik hoop wel dat we door TS op de hoogte gehouden worden van de verdere gang van zaken, ben altijd erg geïnteresseerd in dit soort materie.
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: di apr 14 2009 12:35 pm
- Locatie: Doesburg
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik blijf het volgen.
- rbfoto.nl
- Forumlid
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
- Locatie: Harderwijk
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
noogle schreef:Via Internet bestelde producten (bij Nederlandse winkels) mag je binnen 7 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen retourzenden (de z.g. "afkoelingsperiode"). Dit is bepaald in de Wet Kopen of Afstand.
Ten dele waar.
Alleen indien NIET gebruikt en in de originele verpakking. Als deze door transport schade opgelopen heeft, dient men dit onmiddellijk te melden bij de leverancier/winkelier. Die kan zich beroepen op de verzekering van de vervoerder.
Maar nu weer on-topic.
Veel mensen vergeten hoeveel tikken en dreunen een camera krijgt in een tas. Als deze te hard wordt neergezet op de grond o.i.d. krijgt het binnenwerk een opduvel van jewelste. Vanaf de buitenkant hoeft dit niet zichtbaar te zijn maar aan de binnenkant is dit wel te zien.
Niet dat dit gebeurd is in dit geval maar het is een optie.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie
Specialisatie: sportfotografie
Re: LCD scherm kapot D80
Hoe is het afgelopen?
Ik heb foto's opgevraagd van het afgebroken deeltje binnen in de camera, en ook gekregen. Schijnbaar kan dat alleen komen door stoten of vallen, misschien dus wat hierboven gezegt werd, is het te hard neerzetten van de fototas, of het schuiven van de tas in de kofferbak, de mogelijke oorzaak. De camera was volledig goed ingepakt met piepschuim en belletjespapier, en hij is daar ook aangekomen zonder kapotte doos o.i.d. Ik heb de camera retour gevraagd, zonder dat deze gerepareerd werd, wel de onderzoeks en verzendkosten betaald, maar was niet van plan om dik 600 Euro neer te leggen voor een reparatie van een body die ik vorig jaar voor 585 Euro had aangeschaft, kan ik net zo goed wat nieuws kopen.
Ik heb foto's opgevraagd van het afgebroken deeltje binnen in de camera, en ook gekregen. Schijnbaar kan dat alleen komen door stoten of vallen, misschien dus wat hierboven gezegt werd, is het te hard neerzetten van de fototas, of het schuiven van de tas in de kofferbak, de mogelijke oorzaak. De camera was volledig goed ingepakt met piepschuim en belletjespapier, en hij is daar ook aangekomen zonder kapotte doos o.i.d. Ik heb de camera retour gevraagd, zonder dat deze gerepareerd werd, wel de onderzoeks en verzendkosten betaald, maar was niet van plan om dik 600 Euro neer te leggen voor een reparatie van een body die ik vorig jaar voor 585 Euro had aangeschaft, kan ik net zo goed wat nieuws kopen.
- Cyrus
- Clublid
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: vr jan 23 2009 10:22 am
- Locatie: NH
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
Goed om te lezen dat het hele proces (inclusief verzenden) uiteindelijk gewoon netjes is verlopen. Wel balen dat de camera total loss is 

Re: LCD scherm kapot D80
Met belangstelling deze draad gevolgd. Inmiddels ben ik over op Canon en vertrokken bij Konijnenberg omdat:
Mijn D50 (krap 3jr oud) had een electronische storing. Eerste reactie van Konijnenberg (zacht gesproken door een medewerker, maar wel hoorbaar voor mij): "oh, een D50, tegen de muur ermee..." Na opsturen door Konijnenberg naar Nikon een prijsopgaaf van €375,- ........Gevraagd om tegemoetkoming door Nikon vanwege korte levensduur: geen kans dus. Bij Konijnenberg na aandringen een vergoeding van 150 euro toegezegd gekregen. Blijft nog staan een reparatie van 225 euro. Bij Konijnenberg gevraagd dit bedrag te verdisconteren op een D90 body, geen kans dus.
Hun voorstel: Laat de D50 repareren, dan geven wij er 100 euro voor op een D90, plus een kadobon van 50euro.
D90 kost 709 euro, minus 100, minus 50, plus 225 reparatiekosten= 784 euro... Wie houdt nu wie voor de gek....Idioot bedrijf!!
Mijn D50 (krap 3jr oud) had een electronische storing. Eerste reactie van Konijnenberg (zacht gesproken door een medewerker, maar wel hoorbaar voor mij): "oh, een D50, tegen de muur ermee..." Na opsturen door Konijnenberg naar Nikon een prijsopgaaf van €375,- ........Gevraagd om tegemoetkoming door Nikon vanwege korte levensduur: geen kans dus. Bij Konijnenberg na aandringen een vergoeding van 150 euro toegezegd gekregen. Blijft nog staan een reparatie van 225 euro. Bij Konijnenberg gevraagd dit bedrag te verdisconteren op een D90 body, geen kans dus.
Hun voorstel: Laat de D50 repareren, dan geven wij er 100 euro voor op een D90, plus een kadobon van 50euro.
D90 kost 709 euro, minus 100, minus 50, plus 225 reparatiekosten= 784 euro... Wie houdt nu wie voor de gek....Idioot bedrijf!!
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27168
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
Denk je, dat als je dit met een Canon was gebeurd, dat je dan meer coulance had ontvangen?Prins schreef:Met belangstelling deze draad gevolgd. Inmiddels ben ik over op Canon en vertrokken bij Konijnenberg omdat:
Mijn D50 (krap 3jr oud) had een electronische storing. Eerste reactie van Konijnenberg (zacht gesproken door een medewerker, maar wel hoorbaar voor mij): "oh, een D50, tegen de muur ermee..." Na opsturen door Konijnenberg naar Nikon een prijsopgaaf van €375,- ........Gevraagd om tegemoetkoming door Nikon vanwege korte levensduur: geen kans dus. Bij Konijnenberg na aandringen een vergoeding van 150 euro toegezegd gekregen. Blijft nog staan een reparatie van 225 euro. Bij Konijnenberg gevraagd dit bedrag te verdisconteren op een D90 body, geen kans dus.
Hun voorstel: Laat de D50 repareren, dan geven wij er 100 euro voor op een D90, plus een kadobon van 50euro.
D90 kost 709 euro, minus 100, minus 50, plus 225 reparatiekosten= 784 euro... Wie houdt nu wie voor de gek....Idioot bedrijf!!

- Melliw
- Clublid
- Berichten: 2346
- Lid geworden op: do jun 12 2008 10:45 am
- Locatie: IJsselmuiden
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
Ik vraag me af wat de reactie is van Konijn als je dit verhaal aan hen voorlegt. Zelf ben ik zeer tevreden over konijnenberg. Ik denk dat ze die heel netjes gaan oplossen als je het verhaal aan hen laat zien.Prins schreef:Met belangstelling deze draad gevolgd. Inmiddels ben ik over op Canon en vertrokken bij Konijnenberg omdat:
Mijn D50 (krap 3jr oud) had een electronische storing. Eerste reactie van Konijnenberg (zacht gesproken door een medewerker, maar wel hoorbaar voor mij): "oh, een D50, tegen de muur ermee..." Na opsturen door Konijnenberg naar Nikon een prijsopgaaf van €375,- ........Gevraagd om tegemoetkoming door Nikon vanwege korte levensduur: geen kans dus. Bij Konijnenberg na aandringen een vergoeding van 150 euro toegezegd gekregen. Blijft nog staan een reparatie van 225 euro. Bij Konijnenberg gevraagd dit bedrag te verdisconteren op een D90 body, geen kans dus.
Hun voorstel: Laat de D50 repareren, dan geven wij er 100 euro voor op een D90, plus een kadobon van 50euro.
D90 kost 709 euro, minus 100, minus 50, plus 225 reparatiekosten= 784 euro... Wie houdt nu wie voor de gek....Idioot bedrijf!!
Groeten van Willem
Re: LCD scherm kapot D80
Ik vind 150 euro op een bedrag van 375 euro na 3 jaar behoorlijk coulant. Meer rechten heb je niet hoor. Goede reden ook om op Canon over te stappen trouwens...
Re: LCD scherm kapot D80
De overstap is het gevolg van de combinatie van de behandeling, door zowel Konijn als Nikon. De coulanceregeling op de reparatie kwam er nou niet bepaald vanzelf. Nikon gaf niet thuis. Bovendien mag je verwachten dat een camera wel ietsje langer meegaat dan 3 jaar. Nikon is ook de enige die daar moeilijk over doet(voorbeelden ook op dit forum te vinden). Uiteindelijk heeft ook de belachelijke "aanbieding" van konijn de doorslag gegeven. Overigens, de eerste indruk van de Canon is bijzonder goed kan ik wel zeggen, en dat na meer dan 25 jaar Nikon gebruik..
Re: LCD scherm kapot D80
Je had een koopovereenkomst bij Konijn, dus zij moesten coulant zijn, niet Nikon. Zo werkt het in het consumentenrecht.
Verder geldt dat na een aantal jaar een deel van de reparatiekosten ook bij jou komen te liggen.
Bijvoorbeeld: Ga je uit van een te verwachten probleemloze werking van 5 jaar (wat ik voor een dslr wel redelijk vind; veel langer verwachten dat zo'n ding het per definitie zonder problemen blijft doen is niet erg realistisch), dan moet je na 3 jaar 3/5 van de kosten zelf betalen: je hebt de camera immers 3 jaar wel kunnen gebruiken.
3/5 van 375 is 225! Ook dat is hoe het consumentenrecht werkt.
Daar moet je als consument al vaak om zeuren, dat klopt. Dat siert de winkels niet. Ik betwijfel of de concurrenten van Konijn dat beter zullen doen. Nogmaals: het is begrijpelijk dat je teleurgesteld bent als je na een relatief korte tijd al voor een dure reparatie komt te staan, maar als je dan nog steeds vindt dat je bijna niets hoeft te betalen is dat gewoon niet zo realistisch. Tenzij je een aanvullende verzekering hebt gekocht natuurlijk.
Dus je hebt je op basis van onrealistische verwachtingen laten leiden bij je keuze tegen Konijn en Nikon. Hoeft natuurlijk niet erg te zijn: verandering van spijs doet eten
. Ik hoop dat je nu aangeschafte camera het langer uithoudt!
Verder geldt dat na een aantal jaar een deel van de reparatiekosten ook bij jou komen te liggen.
Bijvoorbeeld: Ga je uit van een te verwachten probleemloze werking van 5 jaar (wat ik voor een dslr wel redelijk vind; veel langer verwachten dat zo'n ding het per definitie zonder problemen blijft doen is niet erg realistisch), dan moet je na 3 jaar 3/5 van de kosten zelf betalen: je hebt de camera immers 3 jaar wel kunnen gebruiken.
3/5 van 375 is 225! Ook dat is hoe het consumentenrecht werkt.
Daar moet je als consument al vaak om zeuren, dat klopt. Dat siert de winkels niet. Ik betwijfel of de concurrenten van Konijn dat beter zullen doen. Nogmaals: het is begrijpelijk dat je teleurgesteld bent als je na een relatief korte tijd al voor een dure reparatie komt te staan, maar als je dan nog steeds vindt dat je bijna niets hoeft te betalen is dat gewoon niet zo realistisch. Tenzij je een aanvullende verzekering hebt gekocht natuurlijk.
Dus je hebt je op basis van onrealistische verwachtingen laten leiden bij je keuze tegen Konijn en Nikon. Hoeft natuurlijk niet erg te zijn: verandering van spijs doet eten

Re: LCD scherm kapot D80
Mijn teleurstelling zit 'm vooral in de wijze waarop konijnenberg en nikon de zaak afhandelden. Hoe dan ook, het is altijd lastig om via forums uit te leggen hoe eea is gelopen. Kopen is bestaat nog steeds voor het grootste deel uit emotie en minder uit rationele argumenten.
Het maakt mij nu ook niet zoveel meer uit, ik wilde wel mijn ervaringen delen.Laat ieder deze case op zijn/haar eigen manier wegen bij de keuze van merk en handelaar. Wat mij betreft einde discussie.Dank voor ieders reactie
Het maakt mij nu ook niet zoveel meer uit, ik wilde wel mijn ervaringen delen.Laat ieder deze case op zijn/haar eigen manier wegen bij de keuze van merk en handelaar. Wat mij betreft einde discussie.Dank voor ieders reactie
- gongon
- Clublid
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: za jun 07 2008 10:21 am
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: LCD scherm kapot D80
Het zou heel goed kunnen dat Prins bij Canon meer coulance had ontvangen. Mijn schoonzus heeft een filmcamera van Canon en die was na de garantie stuk en ze heeft niets hoeven te betalen voor de reparatie.Patrick schreef: Denk je, dat als je dit met een Canon was gebeurd, dat je dan meer coulance had ontvangen?
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27168
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: LCD scherm kapot D80
Wel jammer dat je jezelf nu straft door over te stappen op C@n0n...Prins schreef:Mijn teleurstelling zit 'm vooral in de wijze waarop konijnenberg en nikon de zaak afhandelden. Hoe dan ook, het is altijd lastig om via forums uit te leggen hoe eea is gelopen. Kopen is bestaat nog steeds voor het grootste deel uit emotie en minder uit rationele argumenten.
Het maakt mij nu ook niet zoveel meer uit, ik wilde wel mijn ervaringen delen.Laat ieder deze case op zijn/haar eigen manier wegen bij de keuze van merk en handelaar. Wat mij betreft einde discussie.Dank voor ieders reactie

Wat heb je overigens van de concurrent in je tas gestopt? Wat zijn de verschillen met het spul van Nikon in jouw beleving?