*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: *TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.

Bericht door George Fennes » vr jun 19 2009 12:49 am

Skippy schreef:Voor de liefhebbers, ik heb weer een aantal LX3-foto's van Java en Bali op Flickr gezet.

Hier dus http://www.flickr.com/photos/lucdeschepper/
Luc geweldige foto's om naar te kijken!!!!
Mooie kleuren en goede compositie.
Als ik ze zo zie zou ik gelijk een ticket kopen naar Indonesië.
Ik geniet telkens weer van je foto´s ook op je flickersite.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jun 19 2009 12:50 am

De Leica wil hij niet omdat het geen Leica is. Hij raadt niet aan de Panasonic versie te kopen. Opvallend. Jammer dat hij er niet gewoon even wat foto's mee gemaakt heeft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr jun 19 2009 12:50 am

Hahahaha :twisted:

Waardeloos verslag en nog waar ook!

Eikels zijn dus toch nuttig..... :oohh:

.... voor de zwijnen.. :mryellow:

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr jun 19 2009 10:21 am

Ik had de link expres zonder commentaar geplaatst; was wel benieuwd wat jullie ervan zouden vinden. Deze review slaat natuurlijk helemaal nergens op en ik vermoed dat 90% ervan gewoon een analyse is van wat Ken op andere websites gelezen heeft hierover. Maar met de conclusie kan ik me wel verenigen: wie betaalt er nou zoveel geld voor een p&s-camera?
Wat ik persoonlijk wel grappig vind, is dat veel mensen zeggen: de LX3 is een Leica in een Panasonic-verpakking, terwijl de Leica-volgeling zegt: het is een Panasonic in een Leica-verpakking.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr jun 19 2009 11:21 am

Ken is een ongeleid projectiel en zorgt mede daardoor vaak voor interessante discussies.

Maar nu hij in identiteitscrisis is - Nikon krijgt zijn onvoorwaardelijke steun niet meer - is hij volgens mij de weg kwijt. Misschien had hij wat meer steun van Nikon verwacht voor zijn "growing family" :lol:
In ieder geval heeft hij niet het juiste profiel om Leica te promoten, dus daar kan hij ook niet veel van verwachten.

Dat gezegd hebbende is zijn site nog steeds een goede bron van informatie over Nikon (en hoe je het ook went of keert, je kunt zien dat hij veel ervaring heeft en over bepaalde zaken heel veel weet).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » vr jun 19 2009 11:49 am

:oops: En nou heb ik net mijn grip binnen voor de D-Lux4....

Had nog nooit een camera gehad met "scene modes".
Persoonlijk vind ik het fantastisch, dynamisch zwartwit, levendig kleur, enz., enz.,....
Misschien dat Ken het e.e.a. is ontschoten tijdens zijn zeer omvangrijke test van deze Leica, welgeteld 3 minuten zoals hij zelf vermeldt. :D

Beste Ken R. ik loop nu een poosje rond met dit apparaatje maar ik blijf het heerlijk vinden, ook in vergelijking met mijn favoriete Nikon D2X.

mvg,

Bram (ooit wel een "Leica man" met een echte M6 maar die is verkocht)

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jun 19 2009 1:41 pm

George Fennes schreef:
Skippy schreef:Voor de liefhebbers, ik heb weer een aantal LX3-foto's van Java en Bali op Flickr gezet.

Luc geweldige foto's om naar te kijken!!!!
Mooie kleuren en goede compositie.
Als ik ze zo zie zou ik gelijk een ticket kopen naar Indonesië.
Ik geniet telkens weer van je foto´s ook op je flickersite.

:D Ik heb een fan! Dank je George,als je maar niet gaat stalken :wink:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jun 19 2009 1:45 pm

Er is hier inmiddels een flink aantal LX3/D-Lux4 gebruikers. We kunnen inmiddels onze eigen compact foto-uitjes organiseren :wink:

Maar, ik ben wel benieuwd naar jullie workflow en andere ervaringen. Ik schiet in Jpeg en gebruik vaak de iA-mode
of de Portret- en Landschap-mode. Niks geen P/A/S/M-gedoe meer!
Nabewerking in Lightroom volgens het 5-minutenprincipe (nooit meer dan 5 minuten besteden per foto aan de nabewerking). Indien nodig even bijsnijden, belichting/schaduwen/hooglichten corrigeren. Altijd iets meer contrast, verzadiging, zwarting en scherpte toevoegen voor wat meer pit en klaar is de Jpeg.
Tot A4-formaat vind ik dit prima resultaten geven en vind ik het niet de moeite waard om in RAW te schieten.
Dynamisch z/w, hier bijzonder geliefd gebruik ik nooit. Al mijn z/w conversies gaan via de superieure plugin Nik Silver Efex Pro, veel meer mogelijkheden en laat z/w nuances prachtig uitkomen.

Wie volgt?

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » vr jun 19 2009 1:53 pm

Heerlijk herkenbaar Luc, volgens mij ben ik vorig jaar bij hetzelfde Batik-atelier in Yogja geweest :-)

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » vr jun 19 2009 4:33 pm

Skippy schreef:Er is hier inmiddels een flink aantal LX3/D-Lux4 gebruikers. We kunnen inmiddels onze eigen compact foto-uitjes organiseren :wink:

Maar, ik ben wel benieuwd naar jullie workflow en andere ervaringen. Ik schiet in Jpeg en gebruik vaak de iA-mode
Nabewerking in Lightroom volgens het 5-minutenprincipe (nooit meer dan 5 minuten besteden per foto aan de nabewerking). Indien nodig even bijsnijden, belichting/schaduwen/hooglichten corrigeren. Altijd iets meer contrast, verzadiging, zwarting en scherpte toevoegen voor wat meer pit en klaar is de Jpeg.
Tot A4-formaat vind ik dit prima resultaten geven en vind ik het niet de moeite waard om in RAW te schieten.
Dynamisch z/w, hier bijzonder geliefd gebruik ik nooit. Al mijn z/w conversies gaan via de superieure plugin Nik Silver Efex Pro, veel meer mogelijkheden en laat z/w nuances prachtig uitkomen.

Wie volgt?

Doe maar. Organiseren dan he?
Ik schiet nog in Raw en Jpeg. Ik heb nog niet alle mogelijkheden onder de knie en loop nog wel eens tegen de beperkingen aan. Heb de neiging om ook met de DSLR te blijven schieten tegelijkertijd. Dan heb ik het gevoel dat ik met Raw nog iets meer kan redden. Ook ben ik nog volop aan het proberen op PASM en de diverse modes. iA nog niets mee gedaan.
Resultaten door bridge en indien nodig door ps, minder dan 5 minuten. Bijsnijden, belichting, wat contrast en scherpte. Ik denk niet veel anders dan jij doet. Ik probeer alles uit, dus ook dynamisch zw, maar vind wel dat het onderwerp zich er wel voor moet lenen. Bovendien schiet ik liever in kleur en zet eventueel om. In zw geschoten is altijd zw, geen omzetting naar kleur meer mogelijk. Nik Silver staat nog op mijn verlanglijstje.

Ps Skippy je foto's op Flickr verdienen hier ook wel een plaatsje.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jun 19 2009 5:53 pm

Skippy schreef:Er is hier inmiddels een flink aantal LX3/D-Lux4 gebruikers. We kunnen inmiddels onze eigen compact foto-uitjes organiseren :wink:
Sterker nog: jullie kunnen een eigen forum starten... :lol: :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr jun 19 2009 7:36 pm

Patrick schreef:Sterker nog: jullie kunnen een eigen forum starten... :lol: :mryellow:
De plannen liggen er al, ze zoeken alleen nog een beheerder..... :lol:
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jun 19 2009 11:33 pm

wim schreef:

Wie volgt?

Doe maar. Organiseren dan he?
Ik schiet nog in Raw en Jpeg. Ik heb nog niet alle mogelijkheden onder de knie en loop nog wel eens tegen de beperkingen aan. Heb de neiging om ook met de DSLR te blijven schieten tegelijkertijd. Dan heb ik het gevoel dat ik met Raw nog iets meer kan redden. Ook ben ik nog volop aan het proberen op PASM en de diverse modes. iA nog niets mee gedaan.
Resultaten door bridge en indien nodig door ps, minder dan 5 minuten. Bijsnijden, belichting, wat contrast en scherpte. Ik denk niet veel anders dan jij doet. Ik probeer alles uit, dus ook dynamisch zw, maar vind wel dat het onderwerp zich er wel voor moet lenen. Bovendien schiet ik liever in kleur en zet eventueel om. In zw geschoten is altijd zw, geen omzetting naar kleur meer mogelijk. Nik Silver staat nog op mijn verlanglijstje.

Ps Skippy je foto's op Flickr verdienen hier ook wel een plaatsje.
Bedankt voor je bijdrage Wim, altijd weer leerzaam hoe anderen e. e.a. instellen en nabewerken.

Gooi ik er nog wat LX3-plaatjes tegenaan;

1. Let eens op dat fraaie rood, en dat met een compact!
Afbeelding

2. Fill light voor de rode planten vooraan, in Lightroom
Afbeelding

3. Bali, onmiskenbaar. Scherp hè, wat een kwaliteit dat Leica-lensje
Afbeelding

4. Fill light voor de juffrouw, in Lightroom
Afbeelding

5. Bali, strand
Afbeelding

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » vr jun 19 2009 11:59 pm

Bij 1 niet alleen het rood, kijk eens goed naar alle details in de foto, helemaal goed. 1 en 5 zijn de beste in mijn ogen, maar de rest is ook goed.

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » za jun 20 2009 12:19 am

Patrick schreef:
Sterker nog: jullie kunnen een eigen forum starten... :lol: :mryellow:
Skippy als jullie een eigen forum starten, hebben jullie dan ook een hoekje niet gerelateerd aan Leica en Panasonic :wink:
Want dan wil ik daar met mijn Nikon wel een paar fototjes komen plaatsen.
Zullen wel niet zo mooi zijn als die van jullie uit de Leica D-Lux 4 en de Panasonic LX3, maar ik zou het wel een eer vinden als dat zou mogen :P

Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”