1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Grtz,
Paul
Dat heb je heel goed gezien! Ik zat bij het camp Awlad Baraka.pabusk schreef:Wij zaten ook bij Marsa Alam in het ecokamp Marsa Shagra. Als ik jouw filpmje zie denk ik dat je daar ook in de buurt bent geweest, als ik me niet vergis zag ik wat fragmentjes van de koraalgrot formaties bij Abu Dabab.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat die grens op 6 meter ligt. Ikzelf fotografeerde onderwater met een Canon G9 in een Ikelite house. Daarvoor gebruikte ik een roodfliter en de interne flitser (met diffuser) en ik vindt dat ik tot dieptes van zelfs 12 tot 15 meter aardige resultaten behaald heb.pabusk schreef:Tot 6 meter is er nog wel iets aan te doen met een roodfilter en sleutelen aan witbalans of door de ogen van de vissen als zwart referentie te gebruiken. Alles dieper is echt niet mooi zonder flitsers te doen.
Sorry, ik ging ervanuit dat je helmaal geen flitser had maar een interne flitser is nog net genoeg om ieder geval de kleuren van je onderwerp weer acceptabel te krijgen. De spreiding is echter niet genoeg om de omgeving ook weer netjes te krijgen. Het grote probleem is het feit dat je op 10 meter al al je rood kwijt bent en dingen gewoon een blauwe waas krijgen, als je echter een blauwe achtergrond hebt zal je dat niet zoveel merken.Laura schreef:Ik ben het er niet helemaal mee eens dat die grens op 6 meter ligt. Ikzelf fotografeerde onderwater met een Canon G9 in een Ikelite house. Daarvoor gebruikte ik een roodfliter en de interne flitser (met diffuser) en ik vindt dat ik tot dieptes van zelfs 12 tot 15 meter aardige resultaten behaald heb.
(zie:http://lauravink.nl/blog/index.php?x=browse&category=24)
Neemt niet weg dat het met een externe flitser mooier is...