Sigma 30 mm f 1.4 HSM, oudere serienummers slecht?

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
Freek1970

Sigma 30 mm f 1.4 HSM, oudere serienummers slecht?

Bericht door Freek1970 » di jun 16 2009 6:31 pm

Hoi allemaal,

Ik kan deze lens in zo goed als nieuwe staat kopen, maar het zal dan wel een eerder serienummer zijn denk ik.
Ik heb echter gelezen dat de eerdere serienummers van deze lens bij Canon slecht presteren (met name autofocus problemen).
Is dit bij de Nikon variant ook zo of heeft dit zich hier nooit voorgedaan en zijn alle Nikon Sigma 30 f1.4 HSM's gewoon goed?

Freek

jan veraverbeke

Re: Sigma 30 mm f 1.4 HSM, oudere serienummers slecht?

Bericht door jan veraverbeke » za jun 20 2009 12:56 pm

Redelijk wat Olympus-eigenaars hebben deze lens moeten inwisselen voor nazicht of voor wisseling. Er zouden nogal wat 'slechte' bij zitten.
Ik vroeg bij een fotohandelaar om hem te bestellen en om hem eerst te kunnen testen vooraleer ik hem zou effectief betalen maar dat kon niet. Veel worden er niet van verkocht.

Het is ook een zeer moeilijke lens om mee te werken en de fotograaf zit er veel 'naast'. Het is een lens die veel oefening vraagt en niet echt geschikt is voor snel te nemen foto's. De nieuwprijs draait rond de 400 euro wat redelijk duur is. Als je hem tweedehands kan kopen voor een echt interessante prijs zou ik het overwegen.

joepert
Forumlid
Forumlid

Re: Sigma 30 mm f 1.4 HSM, oudere serienummers slecht?

Bericht door joepert » za jun 20 2009 1:21 pm

Ik twijfel al een tijdje of ik naar mijn exemplaar moet laten kijken of niet. De AF zit er inderdaad geregeld naast, met name op de grote openingen. Nu begrijp ik echter dat dat bij veel lichtsterke objectieven de AF niet zo accuraat is en dat scherpstellen met zo'n kleine DOF sowiezo razend moeilijk is. (lees bijv http://www.kenrockwell.com/sigma/30mm-f14.htm). Daarbij heeft mijn D60 ook niet het meest geavanceerde AF-systeem, dus ligt het aan mij of aan het objectief... :?:

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”