Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Hoi Diana,
Mooi he, is de Hortus. Je kunt daar leuk hobbiën. (al heb ik dat helaas niet eerder gedaan)
Wat betreft jouw platen heb ik wel een paar tips:
- heb je een statief gebruikt? ik heb het idee dat je foto's niet helemaal scherp zijn.
- wat betreft compositie is het leuk om het onderwerp niet recht in het midden te plaatsen. Het maakt de foto wat spannender
- als de achtergrond minder rommelig is, dan wordt het oog naar het onderwerp getrokken, wat de foto rustiger maakt en ook prettiger om naar te kijken. Dit kun je bijvoorbeeld bereiken door om het onderwerp heen te lopen en vanuit verschillende standpunten te kijken of meer met scherpte/diepte te spelen.
De kleuren van foto's een en twee vind ik erg mooi. Foto twee is naar mijn idee in zijn totaliteit het best gelukt.
Veel succes en plezier gewenst bij de volgende serie!
Groet, Femke
Ik vind foto 2 ook een van de betere gelukte foto's. Bij deze foto was het niet mogelijk om om de bloem heen te lopen.
Wat de scherpte betreft: ik heb alle foto's uit de hand geschoten. Ik kreeg gisteren bij de serie die ik plaatste over de zandsculpturen in Den Haag de tip om met een groter diafragma te werken (een lager getal dus) om de sfeer te creëren dat dan de achtergrond waziger wordt en het onderwerp er beter uitspringt. Ik heb dit dus bij deze foto's uitgeprobeerd, vandaar diagragma's op 5.6 of nog groter en dan maar hopen dat het onderwerp van je foto (de bloemen of planten) scherp is.
Ik heb ook nog op mijn lijstje staan om een keer naar de Hortus Botanicus in Delft te gaan.
Dank voor de tips.
Groetjes,
Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
Ik vind ze allen mooi en de eerste foto is een Paradijsvogelbloem, een prachtige bloem en doet zijn naam ook eer aan. De rest ken ik niet, maar vind ze wel heel mooi
Het zijn prachtige foto’s, maar alleen de compositie is niet echt geweldig.
Ik zal me beperken tot de laatste foto.
Wanneer iemand naar een foto kijkt, dan bekijkt hij die foto van links naar rechts. De zgn. schrijfrichting. Het meest interessante deel van de foto moet dan ook bij voorkeur rechts op de foto staan, want daar doet hij de laatste indruk van de foto op.
Bij jouw foto 4 zit dat links, en dat komt ook gelijk al bij de eerste blik op de foto vreemd over.