'overdreven kleuren'
'overdreven kleuren'
Hoi,
Misschien hele simpele vraag, maar toch. Hoe krijg ik van die overdreven kleuren? Voorbeeld; van die anzichtkaarten met te gele zonnebloemen en te baluwe lucht. Lucht kan ik wel, maar rest geen idee... Ik had hier foto's van iemand gezien. loop hele forum af te zoeken, maar weet niet meer wie :s
dank!
groet
Misschien hele simpele vraag, maar toch. Hoe krijg ik van die overdreven kleuren? Voorbeeld; van die anzichtkaarten met te gele zonnebloemen en te baluwe lucht. Lucht kan ik wel, maar rest geen idee... Ik had hier foto's van iemand gezien. loop hele forum af te zoeken, maar weet niet meer wie :s
dank!
groet
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: 'overdreven kleuren'
Vaak is dat enkel een kwestie van de verzadiging erg opvoeren. Let op want het wordt erg snel te veel.
Groeten van Willem
Groeten van Willem
verzadiging ken ik, maar volgens mij is dit het niet :s
maar bedankt voor meedenken!
maar bedankt voor meedenken!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Middels je camera kun je enkele instellingen verhogen. Met de bewerkingssoftware kun je heel veel doen en er wordt ook nog wel eens een circulair polaroid filter gebruikt.
En op een zonnige dag onder een zonnebloem met de camera omhoog geeft een veel blauwere lucht dan anders met de camera bijna horizontaal.
En op een zonnige dag onder een zonnebloem met de camera omhoog geeft een veel blauwere lucht dan anders met de camera bijna horizontaal.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik zou niets aan de instellingen van je camera veranderen, maar dat eventueel achteraf doen in een nabewerkingsprogramma als LightRoom Capture NX, PhotoShop, etc. Dan kan je het veel beter doceren.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Als je in de camera de kleuren verandert dan is dat onherroepelijk, maar inderdaad achteraf met een fotobewerkingsprogramma.
Ik weet dat Paparazzi hele mooie kleuren te voorschijn wist te toveren.
Helaas heeft Paparazzi het wat te bont gemaakt dat ze zelf ook een rood kleurtje kreeg
Op zich vond ik dat wel jammer, ze had vaak hele mooie platen lekker fel.
Kunnen we haar niet vragen om terug te komen?
Groetjes George
Ik weet dat Paparazzi hele mooie kleuren te voorschijn wist te toveren.
Helaas heeft Paparazzi het wat te bont gemaakt dat ze zelf ook een rood kleurtje kreeg

Op zich vond ik dat wel jammer, ze had vaak hele mooie platen lekker fel.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Zullen we dat maar niet doen.George Fennes schreef:Op zich vond ik dat wel jammer, ze had vaak hele mooie platen lekker fel.

Nu graag weer on-topic!
Beetje kort door de bocht Patrick een paar oververzadigde foto vergelijken met haar foto's.Patrick schreef:Zullen we dat maar niet doen.George Fennes schreef:Op zich vond ik dat wel jammer, ze had vaak hele mooie platen lekker fel.
Kunnen we haar niet vragen om terug te komen?Het is van voor mijn tijd, maar er was een hele goede reden voor haar van het forum te weren. Overigens ik wil je ook best af een toe een oververzadigde foto mailen hoor...
Nu graag weer on-topic!
Ik weet niet wat er gebeurd is maar haar foto's waren van een erg hoog niveau en kan je wat mij betreft niet op deze manier af doen.
Flauw om botte uitspraken te doen en dan weer roepen: on-topic!
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Bedoel je misschien HDR? Dat is het combineren van twee of meer foto's en dan krijg je dingen als dit:

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Sorry Patrick het was niet mijn bedoeling om een discussie op te starten betreffende Paparazzi.Patrick schreef:Zullen we dat maar niet doen.George Fennes schreef:Op zich vond ik dat wel jammer, ze had vaak hele mooie platen lekker fel.
Kunnen we haar niet vragen om terug te komen?Het is van voor mijn tijd, maar er was een hele goede reden voor haar van het forum te weren. Overigens ik wil je ook best af een toe een oververzadigde foto mailen hoor...
Nu graag weer on-topic!
Het feit dat iemand eens een rode kaart heeft gehad wil nog niet zeggen dat iemand niet kan veranderen en weer lekker mee kan draaien op ons mooie forum.
Ik zal geen namen noemen maar hier op het forum is er ook iemand in het verleden een rode kaart heeft gehad en nu functioneerd die persoon ook weer lekker en zet hier mooie foto's neer.
Dus oordeel niet te snel Patrick, mensen kunnen veranderen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Lotje,
Nikon heeft op vele kamera's het systeem van Picture Control.
Daarmee kan je kiezen voor Vivid, of Levendig.
Je kan de kleurverzadiging opvoeren tot het lelijke toe (m.i. te snel).
Groeten, Gijs
Nikon heeft op vele kamera's het systeem van Picture Control.
Daarmee kan je kiezen voor Vivid, of Levendig.
Je kan de kleurverzadiging opvoeren tot het lelijke toe (m.i. te snel).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
met photoshop kan je dit ook heel makkelijk doen bijvoorbeeld met Color Balance of selective color en zo zijn er nog een paar. Ook is er een plugin die het in één keer doet
Het gaat mij inderdaad om specifieke handelingen in PS. In camera vind ik niet goed. Het is ook meer om te spelen met de foto, maar daar heb ik dus absoluut geen kaas van gegeten!
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Gebruik Image/Adjustments/Hue/Saturation.
Je kunt hier de verzadiging verhogen, ook in kleuren (uitklapmenu 'Master') en met vooringestelde waarden.
Je kunt hier de verzadiging verhogen, ook in kleuren (uitklapmenu 'Master') en met vooringestelde waarden.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Laat het doceren maar aan Riemke over, die heeft ervoor geleerdPatrick schreef:Dan kan je het veel beter doceren.