Ik vond deze PDF file met wat handige tips en tricks. Voornamelijk gaat het over het AF gedeelte en dan metname tijdens sporten.
Erg duidelijke uitleg, dus maar even de link geplaatst.
http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/dsl ... lGuide.pdf
AF instellingen en tips
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: AF instellingen en tips
Jammer dat het niet opgaat voor laten we zeggen een D200. Die AF in de D3 en soortgenoten is toch wel weer een stuk uitgebreider! Mooi hoor.
- Gobert
- Clublid
Al die instellingsmogelijkheden zijn ook niet altijd handig. Het leidt alleen maar af van datgene waar je mee bezig zou moeten zijn: fotografie.
Ik overweeg wel eens een Leica M8. Heerlijk, back to basic.
Ik overweeg wel eens een Leica M8. Heerlijk, back to basic.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Niet mee eens. Natuurlijk heb je dit soort ingewikkelde opties lang niet altijd nodig (meestal niet), maar bij bijvoorbeeld sportfotografie is het allemaal wel erg handig.Gobert schreef:Al die instellingsmogelijkheden zijn ook niet altijd handig. Het leidt alleen maar af van datgene waar je mee bezig zou moeten zijn: fotografie.
Waarom doe je zoiets dan niet? Je hebt al twee bodies, dus als je er eentje opgeeft heb je al een aardige aanbetaling bij elkaar...Gobert schreef:Ik overweeg wel eens een Leica M8. Heerlijk, back to basic.
- Gobert
- Clublid
Stelling was een beetje een teaser, maar ik meen het wel. Ik verlang af en toe naar het handmatige werk.
Wat die leica betreft:
Ik wacht op de M9. Dat wordt een Full Frame body.
Die Nikons doe'k niet weg hoor, sterker nog er staat nog eea op de verlanglijst en zo'n meetzoeker is met name goed bruikbaar in het gebied 21 - 90mm KBE.
Of zou Nikon nog een keer met een meetzoeker komen............waar m'n mooie glas op past.
Wat die leica betreft:
Ik wacht op de M9. Dat wordt een Full Frame body.
Die Nikons doe'k niet weg hoor, sterker nog er staat nog eea op de verlanglijst en zo'n meetzoeker is met name goed bruikbaar in het gebied 21 - 90mm KBE.
Of zou Nikon nog een keer met een meetzoeker komen............waar m'n mooie glas op past.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruik een F90X i.c.m. met een 28mm of een 50mm. en soms andere objectieven.
Dan ga ik lekker handmatig scherpstellen. Ook veel andere instellingen doe ik dan handmatig.
Het werkt super ontspannen, en je leert er erg veel van.
Volgens mij heb je dat nodig als je naar het handmatigewerk verlangt. De analoge body.
Groeten van Willem
Dan ga ik lekker handmatig scherpstellen. Ook veel andere instellingen doe ik dan handmatig.
Volgens mij heb je dat nodig als je naar het handmatigewerk verlangt. De analoge body.
Groeten van Willem
- Gobert
- Clublid
Melliw schreef:Ik gebruik een F90X i.c.m. met een 28mm of een 50mm. en soms andere objectieven.
Groeten van Willem
Wat digitaal betreft ben ik inmiddels "om". Maar je verwoordt het wel goed. Het ambachtelijke is er een beetje af.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Camera magazine verwoorde het zo in een vergelijking van de M8 en de D3: 'Met de Leica ervaar je de fotografie, met de Nikon maak je een foto.'Gobert schreef:Melliw schreef:Ik gebruik een F90X i.c.m. met een 28mm of een 50mm. en soms andere objectieven.
Groeten van Willem
Wat digitaal betreft ben ik inmiddels "om". Maar je verwoordt het wel goed. Het ambachtelijke is er een beetje af.
En nu weer ontopic!