Paarden fotograferen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Phillip
Forumlid
Forumlid

Paarden fotograferen

Bericht door Phillip » di jun 23 2009 1:57 pm

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met studiofotografie met paarden?
Ik zou mijn paarden willen fotograferen in de stijl van bijgaande foto
Afbeelding
een zwarte achtergrond heb ik gekocht, evenals een studio flitsset.
Nu zijn paarden niet de meest geduldige modellen, en ze durven wel eens schrikken, dus ik zou wel al een basisopstelling willen hebben als ik begin te experimenteren.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt,
Phillip
Nikon D3S, Nikkor 24-70 f2.8, Nikkor70-200 f2.8VR,Nikkor 105 micro f2.8, Nikkor 28-300/3.5-5.6,SB800

Ree
Forumlid
Forumlid

Re: Paarden fotograferen

Bericht door Ree » di jun 23 2009 3:39 pm

De opstelling die ik op deze foto meen te zien is dat er een lamp schuin voor het paard staat en 1 er schuin achter (die ik overigens te fel vind voor de verhouding + overstraling).
Verder is het net zo als bij mensen denk ik.. hoe meer rust jij uitstraalt hoe meer rust het "model" zal hebben.....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

flitslicht

Bericht door flitslicht » di jun 23 2009 4:58 pm

Ik heb een keer een portret gemaakt van een dierenarts in een stal met koeien. Die koeien stonden ieder op hun eigen plek en konden niet weg. Alles met een flinke flitsinstallatie en een Hasselblad. Als je dan afdrukt hoor je 'kadang' van de camera met die enorme spiegel maar ook van de flitsbuizen. Bovendien is er natuurlijk een flinke lichtflits.

Bij ieder foto waren er nu twee 'kadangs', eerst de camera en flits en daarna een veel hardere van al de koeien die tegelijk schrokken en zich en beetje verplaatsten. Ik zou dus niet gaan flitsen als het paard los staat, want die zijn nogal schrikachtig :oohh:

Walkaboutfun

Bericht door Walkaboutfun » di jun 23 2009 8:07 pm

Waarom zou je een zwarte achtergrond aanschaffen voor zo'n portret?
Zeker als je met flits werkt heb je deze niet nodig, op de juiste manier instellen en afstanden bepalen en de achtergrond wordt vanzelf zwart.(Valt dan weg)
Scheelt je een hoop gesjouw met al die attributen! :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”