Hier ben ik het niet altijd mee eens. Nou kan je nog zoveel geleerd hebben, maar de praktijk is vaak veel belangrijker... Juist de knutselaars doen het beter dan iemand met een papiertje. Hiermee wil ik niet zeggen dat Riemke het niet kan, maar wou even duidelijk maken dat die stelling niet altijd op gaatjoepert schreef:Laat het doceren maar aan Riemke over, die heeft ervoor geleerdPatrick schreef:Dan kan je het veel beter doceren.
'overdreven kleuren'
Re: 'overdreven kleuren'
Of vinden dat ze het beter doen...... Sorry hoor maar dit slaat nergens op...Ciska schreef: Hier ben ik het niet altijd mee eens. Nou kan je nog zoveel geleerd hebben, maar de praktijk is vaak veel belangrijker... Juist de knutselaars doen het beter dan iemand met een papiertje. Hiermee wil ik niet zeggen dat Riemke het niet kan, maar wou even duidelijk maken dat die stelling niet altijd op gaat
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Hier bedoel ik mee dat de praktijk, dus het doen vaak belangrijker is dan een papiertje (diploma). als je je rijbewijs heb gehaald, dan wil dat nog niet zeggen dat je ken autorijden
Nee een rijbewijs zegt niet direct dat je kan rijden maar dat je wel van de basiskennis en kunde op de hoogte bent.Ciska schreef:Hier bedoel ik mee dat de praktijk, dus het doen vaak belangrijker is dan een papiertje (diploma). als je je rijbewijs heb gehaald, dan wil dat nog niet zeggen dat je ken autorijden
Of wil je zeggen dat de knutselaars ook betere bestuurders zijn dan mensen met een rijbewijs??
Kortom ik reageer op je opmerking dat je zegt dat juist de knutselaars het beter doen als gediplomeerden en dat slaat nergens op.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mensen kom niet aan onze Riemke
dan kom je aan mij
Maar even serieus, Riemke is docente Nederlands en dit heeft niets met fotografie te maken
Maar als ik de plaatjes van Riemke ziet, moet ik zeggen dat deze dame er wel kaas van gegeten heeft
Groetjes George

Maar even serieus, Riemke is docente Nederlands en dit heeft niets met fotografie te maken

Maar als ik de plaatjes van Riemke ziet, moet ik zeggen dat deze dame er wel kaas van gegeten heeft

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Nooit 'De Donkere Kamer van Damocles' gelezen?George Fennes schreef:Maar even serieus, Riemke is docente Nederlands en dit heeft niets met fotografie te maken![]()
Groetjes George

Precies: en daarom moet je het doceren aan haar overlaten en het doseren van je kleurverzadiging gewoon naar bevind van zaken doen.George Fennes schreef:Riemke is docente Nederlands en dit heeft niets met fotografie te maken![]()
Het was kennelijk een iets te moeilijk grapje

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Oeps....joepert schreef:Laat het doceren maar aan Riemke over, die heeft ervoor geleerdPatrick schreef:Dan kan je het veel beter doceren.

In Lightroom de vibrance gewoon omhoog gooien wil vaak ook al een hoop zomer knal kleuren tevoorschijn toveren als je die kant op wil.
Vibrance is geavanceerder dan gewoon verzadiging. Alleen de wat minder verzadigde kleuren worden aangepast en het beschermt ook bijv. het huidtonen bereik zodat het eea er redelijk natuurlijk blijft uitzien.
Luc.
Vibrance is geavanceerder dan gewoon verzadiging. Alleen de wat minder verzadigde kleuren worden aangepast en het beschermt ook bijv. het huidtonen bereik zodat het eea er redelijk natuurlijk blijft uitzien.
Luc.
En als je geen rijbewijs hebt dan kun je het wel? Wat een onzin redenering.Ciska schreef:Hier bedoel ik mee dat de praktijk, dus het doen vaak belangrijker is dan een papiertje (diploma). als je je rijbewijs heb gehaald, dan wil dat nog niet zeggen dat je ken autorijden
Dank jullie wel!
heb lightroom en apperture, misschien daar ook eens in verdiepen...
wat betreft discussie al dan niet geschoold. Er is geen zwart wit, goed fout. Je hebt te maken met talent, want dat heb je nodig. Talent ontwikkelen is echter wel van belang. Ik ben geschoold, maar bagger geschoold waardoor het talent dat ik heb, weinig ontwikkeld is. Ik heb een stage gelopen van 3 maanden als persfotograaf bij het ANP en fantastisch op sleeptouw genomen en ontzettend veel geleerd, alleen was het maar 3 maanden. Aan de andere kant zijn er fantastische autodidact fotografen!
Foto's maken kan ik, nu wil ik juist leren effecten toe te passen (dat doe jij uiteraard niet zoveel bij persfotografie). Dat doe je dankzij zo'n forum en vooral door te kijken naar foto's en te lezen welke techniek gebruikt wordt.
wat betreft discussie al dan niet geschoold. Er is geen zwart wit, goed fout. Je hebt te maken met talent, want dat heb je nodig. Talent ontwikkelen is echter wel van belang. Ik ben geschoold, maar bagger geschoold waardoor het talent dat ik heb, weinig ontwikkeld is. Ik heb een stage gelopen van 3 maanden als persfotograaf bij het ANP en fantastisch op sleeptouw genomen en ontzettend veel geleerd, alleen was het maar 3 maanden. Aan de andere kant zijn er fantastische autodidact fotografen!
Foto's maken kan ik, nu wil ik juist leren effecten toe te passen (dat doe jij uiteraard niet zoveel bij persfotografie). Dat doe je dankzij zo'n forum en vooral door te kijken naar foto's en te lezen welke techniek gebruikt wordt.
Ben het 100% met je eenslotjenr1 schreef:Dank jullie wel!