Grave
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Grave
Ik heb ooit een rondleiding gehad in het oude vestigingsstadje Grave, net over de grens van Noord-Brabant. Dit is een hele mooie locatie om eens een stadstour van te maken. Ik hou me aanbevolen!
Er zal vast wel een stadsgids voor te regelen zijn wanneer de stad op het internet mooi vastgelegd zal worden door een horde fotograven..
http://www.grave.nl/index.php?simaction ... #titel6733
Er zal vast wel een stadsgids voor te regelen zijn wanneer de stad op het internet mooi vastgelegd zal worden door een horde fotograven..
http://www.grave.nl/index.php?simaction ... #titel6733
Laatst gewijzigd door pdc_2 op wo jun 10 2009 11:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Grave
Inderdaad lijkt me prachtig idee.
@pdc_2 Je hebt er al je rondleiding gehad dus je zou het perfect kunnen organiseren.
Ik ga met je mee..
@pdc_2 Je hebt er al je rondleiding gehad dus je zou het perfect kunnen organiseren.

Ik ga met je mee..
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hoi PDC_2,
Er zijn genoeg leden die al een stadstour hebben georganiseerd.
Belangrijk is dat je van te voren een route uitstippelt.
Het zou leuk zijn als je wat info verzamelt waar we langs komen en dat op een nog te openen topic plaatst.
Misschien wat foto's er bij.
Ook is het goed om te kijken waar we wat kunnen eten en/of drinken, dat je dat inplant.
Dus eigenlijk is er niets aan het is een kudde fotografen die heel gewillig zijn en van de meeste gekke dingen de meest gekke plaatjes maken
Succes zou ik zeggen.
Groetjes George
Het zou leuk zijn als je wat info verzamelt waar we langs komen en dat op een nog te openen topic plaatst.
Ook is het goed om te kijken waar we wat kunnen eten en/of drinken, dat je dat inplant.
Dus eigenlijk is er niets aan het is een kudde fotografen die heel gewillig zijn en van de meeste gekke dingen de meest gekke plaatjes maken

Succes zou ik zeggen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
Haha nou, klinkt goed hoor, zo'n kudde.George Fennes schreef:Hoi PDC_2,
Dus eigenlijk is er niets aan het is een kudde fotografen die heel gewillig zijn en van de meeste gekke dingen de meest gekke plaatjes maken![]()
Succes zou ik zeggen.
Groetjes George
Hoe lang duurt meestal zo'n dag bij jullie en is het erg dat er kleine kosten bijkomen (€7,75 p.p.) voor bijv. een goede gids die tijdens de rondleiding door de stad je de mooiste plekken laat zien en daar meteen de hele geschiedenis bij verteld. Erg leuk hoor.
-
- Clublid
Een goede gids is natuurlijk leuk en informatief, alleen zou ik moeite hebben met een verplichte bijdrage.pdc_2 schreef:Haha nou, klinkt goed hoor, zo'n kudde.George Fennes schreef:Hoi PDC_2,
Dus eigenlijk is er niets aan het is een kudde fotografen die heel gewillig zijn en van de meeste gekke dingen de meest gekke plaatjes maken![]()
Succes zou ik zeggen.
Groetjes George
Hoe lang duurt meestal zo'n dag bij jullie en is het erg dat er kleine kosten bijkomen (€7,75 p.p.) voor bijv. een goede gids die tijdens de rondleiding door de stad je de mooiste plekken laat zien en daar meteen de hele geschiedenis bij verteld. Erg leuk hoor.
Als ik zou komen, dan komen mijn 3 dochters mee en zou ik op € 31,-- terecht komen.
Gezien mijn inkomen zou ik dan moeten afhaken.
Dan zou ik er liever voor kiezen, zoek het een en ander op het internet op of bij de VVV, ga zelf de route verkennen, zet het op papier en in een topic en ga lekker lopen met z'n allen.
Zo'n gids heeft ook een nadeel, n.l. dat het tempo te hoog zal liggen om leuke foto's te maken.
Ik heb het zelf met de foto tour Oost Groningen gezien, bij een bouwval waar ik niets in zag ben je zo 1 tot 1 1/2 uur bezig.
En hoe lang duurt zo'n stadswandeling?
Reken op 9.00 uur beginnen en om 18.00 uur klaar.
Groetjes George

-
- Forumlid
Zo wordt het inderdaad duur, moet wel leuk blijven natuurlijk. Het kan heel goed zonder een gids. Wandelroutes zijn daar gewoon bekend, ik heb er ook ééntje staan in de 1e post.
Ik denk niet dat een gids blij is met een kudde die een uur bij een huissie blijft plakken
Ik denk niet dat een gids blij is met een kudde die een uur bij een huissie blijft plakken

-
- Clublid
Als er genoeg te grazen is voor de kudde valt het wel meepdc_2 schreef:Zo wordt het inderdaad duur, moet wel leuk blijven natuurlijk. Het kan heel goed zonder een gids. Wandelroutes zijn daar gewoon bekend, ik heb er ook ééntje staan in de 1e post.

Groetjes George

Grave? Goh, daar ben ik nog nóóóóit geweest.
Oh wacht, ik woon er al een halve eeuw
Een stadswandeling o.l.v. een gids is erg leuk.
Zij voeren je langs alle leuke plekjes en weten zeer geanimeerd te vertellen over de geschiedenis daarvan.
Het probleem is echter dat zij in een redelijk straf tempo de route lopen en dat is niet wat een fotograaf percé wil.
Op de Markt in Grave zijn diverse leuke eetcafé'tjes, waar ze ook nog eens een lekker pilsje kunnen tappen.
Je kunt ook kiezen voor het terras op de oude stadswal, met uitzicht op de Maas.
Wat is er te bezichtigen cq. fotograferen:
- Een oude stadspoort (waarin het Gilde en het museum gevestigd zijn)
- Een verdedigingswal (bij het Arsenaal)
- De oude haven (met kanon en houten bruggetje)
- De stadswal met 2 Franse kanonnen
- Markt met visstenen en marktpomp
- St. Elisabethkerk - ooit de grootste kruiskerk van Nederland
- Oude stadhuis.
- Uitzicht over de Maas
- Bastion bij de Nieuwe Haven
- Bagijnenhof, gebouwd rondom Prot. kerk met doorkijkjes.
- Oude gevels
- Enz.
Grave was ooit de meest belegerde stad van Nederland en is als vestingstad opgeheven in 1874.
Helaas is er niet veel meer bewaard gebleven van de vestingstad, althans niet in de zin van vestingsteden als Heusden en Willemstad, die in ongewijzigde staat bewaard zijn gebleven. Desalniettemin kun je er prima vertoeven en er is genoeg om op de gevoelige chip vast te leggen.
Onderstaand wat snapshots van Grave:

Oh wacht, ik woon er al een halve eeuw

Een stadswandeling o.l.v. een gids is erg leuk.
Zij voeren je langs alle leuke plekjes en weten zeer geanimeerd te vertellen over de geschiedenis daarvan.
Het probleem is echter dat zij in een redelijk straf tempo de route lopen en dat is niet wat een fotograaf percé wil.
Op de Markt in Grave zijn diverse leuke eetcafé'tjes, waar ze ook nog eens een lekker pilsje kunnen tappen.
Je kunt ook kiezen voor het terras op de oude stadswal, met uitzicht op de Maas.
Wat is er te bezichtigen cq. fotograferen:
- Een oude stadspoort (waarin het Gilde en het museum gevestigd zijn)
- Een verdedigingswal (bij het Arsenaal)
- De oude haven (met kanon en houten bruggetje)
- De stadswal met 2 Franse kanonnen
- Markt met visstenen en marktpomp
- St. Elisabethkerk - ooit de grootste kruiskerk van Nederland
- Oude stadhuis.
- Uitzicht over de Maas
- Bastion bij de Nieuwe Haven
- Bagijnenhof, gebouwd rondom Prot. kerk met doorkijkjes.
- Oude gevels
- Enz.
Grave was ooit de meest belegerde stad van Nederland en is als vestingstad opgeheven in 1874.
Helaas is er niet veel meer bewaard gebleven van de vestingstad, althans niet in de zin van vestingsteden als Heusden en Willemstad, die in ongewijzigde staat bewaard zijn gebleven. Desalniettemin kun je er prima vertoeven en er is genoeg om op de gevoelige chip vast te leggen.
Onderstaand wat snapshots van Grave:

-
- Forumlid
Leuk eens persoonlijk iets van je te horen Bommel, ik heb je pagina al vaak bekeken. Erg mooi gemaakt.
Ook nieuw op het forum zie ik. Aan die nieuwe D700 van je heb je echt een hele mooie camera! Wat een mogelijkheden op dat ding he..
Gr.
Ook nieuw op het forum zie ik. Aan die nieuwe D700 van je heb je echt een hele mooie camera! Wat een mogelijkheden op dat ding he..
Gr.
Inderdaad een prachtige camera; je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk met deze spiegelreflex
Heb gisteren een snippermiddag genomen en heb de hele middag panoramamateriaal van Grave geschoten.
Uiteraard om de camera beter te leren kennen (praktijk gaat immers boven theorie).
Samen met het panoramastatief Manfrotto 303Plus en het softwarepakket Autopano Giga een lust om te doen

Heb gisteren een snippermiddag genomen en heb de hele middag panoramamateriaal van Grave geschoten.
Uiteraard om de camera beter te leren kennen (praktijk gaat immers boven theorie).
Samen met het panoramastatief Manfrotto 303Plus en het softwarepakket Autopano Giga een lust om te doen

- Germay
- Forumlid
Ben benieuwd,laat maar eens een paar platen zien op het forum. :mrgreen:Bommeltje schreef:Inderdaad een prachtige camera; je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk met deze spiegelreflex![]()
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.