Zwaan

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Annekeet

Zwaan

Bericht door Annekeet » vr jun 26 2009 9:51 pm

Ben pas een maand fanatiek aan het fotograferen en inmiddels aan het rommelen met belichtingscorrectie.
Deze foto vond ik zelf wel mooi.. De zwaan zwom net lekker in het zonnetje en tussen het wassen door poseerde hij even mooi en kon ik deze foto maken. Heb een belichtingscorrectie toegepast. Ik heb hem niet bewerkt. Ben benieuwd naar jullie mening!

Afbeelding

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Zwaan

Bericht door jettiny » vr jun 26 2009 10:48 pm

Een maand pas met fotografie en nu al met belichtingscorrectie bezig ?!
Dat is nog eens aanpakken :lol:
Je vraagt om een mening.
Welnu, niet dat ik het allemaal al weet, verre van dat, zou ik je willen adviseren je onderwerp niet te centraal in de foto te positioneren.
In dit geval zou er meer ruimte mogen/moeten zijn aan de kopzijde van de zwaan.
Waar jij niks aan kan doen, maar wat ik wel jammer vind, is dat de kop in de schaduw is, was mooier geweest als de zon er op zou schijnen.
Maar ik weet niet of je de mogelijkheid hebt gehad.
Verder qua kleur en scherpte lijkt het in orde te zijn.
Tot slot is het misschien raadzaam om je exif te vermelden wanneer je een beoordeling vraagt, zodat er daarin ook eventuele adviezengegeven kunnen worden. :)
Veel plezier met de fotografie :wink:

vrgr
Tiny

Annekeet

Bericht door Annekeet » vr jun 26 2009 11:00 pm

jettiny schreef:Een maand pas met fotografie en nu al met belichtingscorrectie bezig ?!
Dat is nog eens aanpakken :lol:
Je vraagt om een mening.
Welnu, niet dat ik het allemaal al weet, verre van dat, zou ik je willen adviseren je onderwerp niet te centraal in de foto te positioneren.
In dit geval zou er meer ruimte mogen/moeten zijn aan de kopzijde van de zwaan.
Waar jij niks aan kan doen, maar wat ik wel jammer vind, is dat de kop in de schaduw is, was mooier geweest als de zon er op zou schijnen.
Maar ik weet niet of je de mogelijkheid hebt gehad.
Verder qua kleur en scherpte lijkt het in orde te zijn.
Tot slot is het misschien raadzaam om je exif te vermelden wanneer je een beoordeling vraagt, zodat er daarin ook eventuele adviezengegeven kunnen worden. :)
Veel plezier met de fotografie :wink:

vrgr
Tiny
Bedankt voor de reactie! Heb het onderwerp eigenlijk wat bewust in het midden gelaten vanwege de reflectie op het water, maar ik snap wat je bedoeld!
Ik zal in het vervolg wat meer info bij een foto plaatsen als ik om jullie mening vraag.
Nogmaals, bedankt voor de feedback, ga er zeker iets mee doen!

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr jun 26 2009 11:32 pm

De zwaan zit erg in het midden van de foto, inderdaad, bij dat commentaar moet ik me aansluiten.

Maar verder twijfel ik juist over de scherpte en vind ik de foto ook wat donker... Ben benieuwd wat anderen er nog over te zeggen hebben.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za jun 27 2009 9:57 am

hij oogt inderdaad wat donker.. en de scherpte heb ik ook mijn twijfels over (lijkt op het lijf te liggen en niet op de kop) maar de foto is te klein geplaatst om daar echt iets over te zeggen.
Wel goed dat het wit niet clipt, dat blijft toch altijd de uitdaging bij die witte vogels.
Dus prima belicht op de zwaan zelf, omgeving en donkere partijen bij de zwaan iets oplichten in de nabewerking.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Annekeet

Bericht door Annekeet » za jun 27 2009 1:16 pm

Bedankt voor de waardevolle reacties tot zover!
Fantastisch hoe leerzaam het plaatsen van een foto kan zijn!

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » za jun 27 2009 4:21 pm

Annekee,ik ben zo vrij geweest om wat licht in de duisternis te brengen,en iets verscherpt en bijgesneden. Ik kon alleen niet de kop lichter maken. Als je het niet goed vindt haal ik hem wel weer weg.

Afbeelding
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Annekeet

Bericht door Annekeet » za jun 27 2009 10:28 pm

Germay schreef:Annekee,ik ben zo vrij geweest om wat licht in de duisternis te brengen,en iets verscherpt en bijgesneden. Ik kon alleen niet de kop lichter maken. Als je het niet goed vindt haal ik hem wel weer weg.

Afbeelding
De kleuren worden wat feller zo ja. Zou je kunnen uitleggen hoe je dit gedaan hebt?
Alvast bedankt!

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » zo jun 28 2009 11:41 am

Heel eenvoudig met het progamma "picasa3" succ6 verder met je hobby.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”