Aangezien ik altijd veel problemen heb bij het maken van "landschapsfoto's", daar reken ik dit toch wel onder wil ik graag jullie mening hierover.
Ik zelf vind het licht wel mooi, maar wat vinden jullie? En is dit te saai?

Bedankt voor je reaktie.D-90s schreef:Inderdaad wel een beetje saai,het onderwerp "verdwijnt" een beetje in het landschap.
Gewoon wat dichter naar je onderwerp toe
Zie voorbeeld:
http://farm4.static.flickr.com/3140/285 ... e6e9_b.jpg
Ik laat mijn foto niet rechtstreeks zien, hij is alleen bedoeld ter verduidelijking![]()
Groeten Eelco
Bedankt voor je reaktie.Matthieu schreef: De witte vlek bovenin is storend.
Ik zou hem vlak onder die zonnevlek afsnijden. Dan houd je wel die mooie
verstraling waardoor die vlieger nog beter uitkomt.
Dan breng je er ook wat meer spanning en evenwicht in.
De balans tussen strand, wolken en die zonnestralen zijn dan helemaal top.....
Tnx,Ree schreef:Mooie foto, compo had misschien iets spannender gekunt (als gesuggereerd dichter op de vliegeraar, of meer focus op de voetstappen) verder zou ik geprobeerd hebben om de zon in de linkerbovenhoek te zetten, vliegeraar zou dan ook meer naar links zijn gegaan wat de ruimte rechts zou benadrukken... misschien dan even spiegelen omdat we van links naar echt kijken........
Deze had ik ook nog gemaakt, hier staat het silhouet wat meer op de voorgrond.luc schreef:Ik denk dat je net iets meer voorgrond had moeten pakken "meer aandacht naar de voetstappen in het zand" en misschien ook de persoon iets meer naar de linker kant.
Luc.
Wat meer contrast maakt 'm wel weer wat zonniger!Matthieu schreef:Ja Gabees,
dat is wat ik bedoel.
Heb hem ook nog even door mijn schuifjes gehaald.
Gabees schreef:Tnx,Ree schreef:Mooie foto, compo had misschien iets spannender gekunt (als gesuggereerd dichter op de vliegeraar, of meer focus op de voetstappen) verder zou ik geprobeerd hebben om de zon in de linkerbovenhoek te zetten, vliegeraar zou dan ook meer naar links zijn gegaan wat de ruimte rechts zou benadrukken... misschien dan even spiegelen omdat we van links naar echt kijken........
Als ik 'm crop dan is dit de enige mogelijkheid (als het inverhouding 2:3 wil houden) en dan spiegelen.
Het wordt een hele andere foto dan. Alleen is er nu weer te weinig ruimte in de "kijkrichting".....
Deze vind ik kwa compositie ook heel fraai.Gabees schreef:Deze had ik ook nog gemaakt, hier staat het silhouet wat meer op de voorgrond.luc schreef:Ik denk dat je net iets meer voorgrond had moeten pakken "meer aandacht naar de voetstappen in het zand" en misschien ook de persoon iets meer naar de linker kant.
Luc.
Ik vind hem beter.Gabees schreef:Ik bedenk me ineens dat ik een foto had gemaakt van een cocktail met op de achtergrond een doek die van linksboven naar rechtsonder liep, volgens de docent had dat andersom gemoeten, van linksonder naar rechtsboven. Dat zou betekenen dat dat met deze wolken hetzelfde probleem is.
Dit ziet er ook anders uit..... wat vinden jullie?