A portrait is a landscape of emotions
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: A portrait is a landscape of emotions
Die verscherpingstechniek was ik op een ander forum een tijd geleden al eens tegengekomen. Ik moet zeggen dat ik die afwisselend gebruik. Ik verscherp nl. ook heel vaak met 't Highpass filter.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat een mooie foto's zeg. Vooral die met de ogen. Moet een ontzettend gaaf weekend geweest zijn.
Groetjes
Groetjes
't highpass filter.Riemke schreef:Die verscherpingstechniek was ik op een ander forum een tijd geleden al eens tegengekomen. Ik moet zeggen dat ik die afwisselend gebruik. Ik verscherp nl. ook heel vaak met 't Highpass filter.
Zoiets als dit. Maar er is nog veel meer.
High Pass verscherpen.
Select Duplicate Layer.
Select Filter / Other / High Pass.
Zet radius rond de 10
Zoom in op je image voor de actuele pixels zodat je beter het effect kunt beoordelen.
Select hard Light
Opacity meestal tussen 20% en 70%
Meer is het niet.
Voordeel van de Luko’s techniek is dat het contrast en tinten iets worden verbeterd, althans je kunt ze naar gelang koppelen aan de verscherping.
Zeg niet dat de Luko’s techniek zaligmakend is maar er werden een paar tips gevraagd

Daar geef je geen gedetailleerd antwoord op. Vandaar dat ik probeerde een tipje op te lichten.
Goede foto;s maken kijkers nieuwsgierig. Delen is niet alleen foto’s laten zien maar ook iets over je techniek vertellen als daarom gevraagd word.
Maar laten we deze mooie serie niet ten onder laten gaan aan een teveel aan technische pietpraat. Wat tipjes is toch niet zoveel en voor het er dieper op ingaan kan er altijd weer een topic worden geopend.
Goed idee, ik heb ook nog wat over verscherpen opgestoken van het net en het lijkt me prima eea eens te vergelijken.Tobias schreef: Maar laten we deze mooie serie niet ten onder laten gaan aan een teveel aan technische pietpraat. Wat tipjes is toch niet zoveel en voor het er dieper op ingaan kan er altijd weer een topic worden geopend.
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Ik vind hem prachtig Riemke! Heel knap gedaan.
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Tenslotte nog een laatste creatieve uitspatting
: Tears from heaven

- Gabees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Erg mooie foto's zeg!
Die met die ogen! wauw!
Dit moet erg leuk geweest zijn.
ennnn trouwens, nog gefelicteerd met je verjaardag.... (helemaal vergeten in m'n vorige berichtje!
)
Die met die ogen! wauw!
Dit moet erg leuk geweest zijn.
ennnn trouwens, nog gefelicteerd met je verjaardag.... (helemaal vergeten in m'n vorige berichtje!

Mooie afsluiting van deze serie.Riemke schreef:Tenslotte nog een laatste creatieve uitspatting: Tears from heaven
Op pbase bekijk ik het werk van een aantal fotografen waarvan Brigitte Krede er één van is.
Kom ik dit model tegen http://www.pbase.com/brigittemarieclaud ... /114081933 en zie een vrij recente opname.
Wel wat of topic maar heb je met deze fotografe de workshop gevolgd?
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ja klopt, Brigitte Krede was een van de deelnemende cursisten. Op Pbase zijn er nog een paar. Zoals ik al aangaf in mijn openingsbericht, het was een internationaal gezelschap 

Wat een schitterende foto's heb je hier gemaakt Riemke. Echt grote klasse!!
ALE
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Dank Arthur
Meer onder mijn WWW-knopje 

Hele mooie serie portretten Riemke. Ik ben ook zeer gecharmeerd van het werk van oa. Dragan en wil mezelf ook wat meer gaan verdiepen in portretten en de gebruikte technieken.
Luc.
Luc.
Dit draadje had ik gemist.
Nou nou Riemke, jij bent goed bezig
Heel mooi werk
Nou nou Riemke, jij bent goed bezig

Heel mooi werk
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Dank Luc! Librodo laat zich inderdaad in zijn werk wel inspireren door Dragan, maar daar heeft hij het in deze workshop niet over gehad. Gewoonweg omdat daar de tijd veel te kort voor was. Hij vertelde wel dat hij soms een uur met een foto bezig was om hem helemaal perfect te krijgen. Op zijn website staan hele mooie foto's. Laat je inspireren.luc schreef:Hele mooie serie portretten Riemke. Ik ben ook zeer gecharmeerd van het werk van oa. Dragan en wil mezelf ook wat meer gaan verdiepen in portretten en de gebruikte technieken.
Luc.
Google ook eens op de naam Gary Kapluggin. Hij is een goede vriend van Manny Librodo en was ook aanwezig zondag. Hij schijnt ook een werkelijke expert te zijn in Photoshop technieken.
Librodo fotografeert overigens met de combi 24/70 en D3 en daar doet hij praktisch alles mee. De hele workshop is dit objectief niet van zijn camera afgeweest

Als ik in mijn fotomap kijk zit ik nog steeds na te genieten

Ik begin eindelijk de 24-70 een beetje door te krijgen "heb ik het idee
" het is zo een geweldig objectief maar vraagt zo veel aandacht. Maar ik begrijp direct dat Librodo er graag mee werkt.
Kwam tijdens het zoeken nog een gallery tegen op P-base http://www.pbase.com/marcphotolog/galle ... m_workshop
met foto's van de workschop.
Misschien had je die nog niet gezien.
groeten,
Luc

Kwam tijdens het zoeken nog een gallery tegen op P-base http://www.pbase.com/marcphotolog/galle ... m_workshop
met foto's van de workschop.
Misschien had je die nog niet gezien.
groeten,
Luc