converter probleem

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

converter probleem

Bericht door ruud » za jun 27 2009 2:30 pm

vanochtend brak het zweet mij uit toen ik de 1.7 converter op mijn 500mm deed na een ½ cm zat de boel muurvast :oohh:
wat ik ook probeerde kreeg hem niet heen of weer , daar sta je dan het zweet brak me uit .
na veel gepiel kreeg ik hem gelukkig eraf , bij thuiskomst duurde het toch wel even voor dat ik doorhad wat er aan de hand was.
Een schroefje van de vatting van de converter was schijnbaar los getrild en stak er iets boven uit , met een klein schroevendraaiertje
was de boel gelukkig zo weer gefikst.
Dus , controleren die vattingen is mijn advies , scheelt toch weer een rit naar beverwijk.

groet ruud

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: converter probleem

Bericht door remoss » za jun 27 2009 7:55 pm

Dat is zeker even schrikken :oohh:

Dank voor de tip :!:

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: converter probleem

Bericht door gijs sandberg » za jun 27 2009 8:33 pm

Beste Ruud,

Een advies: als je in de buurt van Beverwijk komt: toch maar even langsgaan.
De heren in Beverwijk kunnen schroeven zo vastzetten dat ze alleen op commando weer los gaan.

Groeten, Gijs

PS alles wat bedoeld is om vast te zitten kan (per ongeluk) loskomen, ik denk alleen maar aan de verzending van het laatste clubblad (enige enveloppes bleken niet goed dicht te zitten).
Bij vele Nikon producten zitten belangrijke schroeven onder een verzegelende lak.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”