Paar foto's met 105 mm Macro.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Paar foto's met 105 mm Macro.

Bericht door Erich Snijder » zo jun 28 2009 4:37 pm

Mensen.

Afgelopen zaterdag heb ik een beetje gespeeld met mijn 105 mm macro lens.
Echter viel dit niet mee en plaats hier een paar foto's om van jullie opmerkingen/reacties/lesstof te krijgen.
De juiste DOF krijgen viel niet mee en toch nog een goede sluitertijd erbij om de foto scherp te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Groeten.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Paar foto's met 105 mm Macro.

Bericht door jettiny » zo jun 28 2009 11:51 pm

Hoi Eric,
Laat ik een aanvang maken met een reactie.

Ten eerste zijn de foto's wat aan de kleine kant geplaatst, en is het beter voor de beoordelingen wat groter te hebben.
Voor wat beter commentaar zou je er goed aan doen ook de exif er bij te zetten, dan kan daar ook advies uit komen voor jou.
Dan naar de foto's.
Foto 1 is denk ik geen echte macro, maar ik ken de bloem/plant niet dus weet niet of ie heel klein is.
Hij oogt wat onrustig door de achtergrond, en wellicht ook doordat je een hoog diafragmagetal had.
Tevens lijkt ie niet helemaal scherp te zijn.
Foto 2 is mooier als je de vlieg wat meer van voren had gefotografeerd, en ook hier is winst te behalen in de DOF.
een uitsnede waardoor de vlieg wat meer aandacht krijgt lijkt me ook een verbetering.
Foto 3 geen commentaar. Is goed in mijn opinie.

Enige opmerking nog vwb de compositie van de foto's is dat ze erg centraal staan.
Is niet verboden, maar mooier en spannender als je een beetje rekening houdt met de regel van derden.

vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”