D90 en RAW

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
george013

Re: D90 en RAW

Bericht door george013 » ma jun 29 2009 9:09 am

Je kunt ook je licht laten gaan over BibblePro 5 trial versie. Het schijnt veelbelovend te zijn en ondersteunt ook de D90 en D5000. Voor niet geregistreerde gebruikers van 4 een tijd gelimiteerde versie, en voor geregistreerde een niet-gelimiteerde versie.
http://www.bibblelabs.com/products/bibble5/preview/
George

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jun 29 2009 9:25 am

ramrod schreef:Nu ben ik met Elements 7 en RAW aan de slag maar ik vindt het nogal omslagtig, ik klik me de WAO in ..., Elements openen,foto zoeken (scrollen) dan RAW venster openen na bewerken opslaan dan een JPEG er van maken = weer 5x klikken , en dit bij iedere nieuwe foto .

Is er een minder omslachtige manier om met RAW en Elements 7 te werken ?
Kan ik ,als ik alle RAW foto,s heb bewerkt niet in èèn keer de hele map omzetten naar JEPG ?
Grappig hoor, er wordt een gerichte vraag over Elements gesteld en bijna iedereen adviseert gelijk een ander programma.
Overbodig want Elements heeft een optie "Meerdere foto's verwerken" waarmee je foto's in batch kunt verwerken.
Zie handleiding.

george013

Bericht door george013 » ma jun 29 2009 9:53 am

Is er misschien een handiger programma voor het bewerken van RAW of een los programma waarmee je alle RAW foto,s in een map in èèn keer om zet naar RAW ?
Niet selectief citeren.
George

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”