Boek over de D700
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Boek over de D700
Ik ben op zoek naar een goed boek over de Nikon D700. Bij Bol staan er een aantal, maar de kwaliteit is onduidelijk. Dan kom je gauw op Amazon terecht, waar er genoeg op staan, waaronder een aantal 2ehands... Maar ik hoor graag van iemand dat hij/zij verschrikkelijk enthousiast is over boek xxx zodat ik dat gewoon kan kopen. Dank alvast!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Re: Boek over de D700
zie ook andere post: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 20&t=16494
Ik heb 'Mastering the Nikon D700' gekocht via Amazon (engelse versie dus). Er stond heel veel in wat ik al wist, en de schrijver vertelt allemaal zaken uit zijn prive collectie, wat mij allemaal niet boeit. Tot zo ver het negatieve, nu het positieve. Alles wordt netjes uitgelegd en is een uitstekende aanvulling op de handleiding. Ik heb er echt veel uitgeleerd!! Van elk menu is een plaatje en er is ook groot gedeelte over fotografie in het algemeen.
Wat ik mis is beschrijving/handleiding voor bij het fotograferen in bepaalde omstandigheden. Heeft iemand een boek waarbij men gedetailleerd in gaat op bijvoorbeeld ' feesten' , ' portret' , ' concerten' , ' actie' ?
Ik heb 'Mastering the Nikon D700' gekocht via Amazon (engelse versie dus). Er stond heel veel in wat ik al wist, en de schrijver vertelt allemaal zaken uit zijn prive collectie, wat mij allemaal niet boeit. Tot zo ver het negatieve, nu het positieve. Alles wordt netjes uitgelegd en is een uitstekende aanvulling op de handleiding. Ik heb er echt veel uitgeleerd!! Van elk menu is een plaatje en er is ook groot gedeelte over fotografie in het algemeen.
Wat ik mis is beschrijving/handleiding voor bij het fotograferen in bepaalde omstandigheden. Heeft iemand een boek waarbij men gedetailleerd in gaat op bijvoorbeeld ' feesten' , ' portret' , ' concerten' , ' actie' ?
Ik ben zelf heel erg te spreken over de field guide's van Tom Hogan. Er is nu ook een versie voor de D700.
Let wel: het betreft hier Ebooks die je overigens gewoon mag printen, en ze zijn in het engels.
linkje:http://www.bythom.com/nikond700guide.htm
Let wel: het betreft hier Ebooks die je overigens gewoon mag printen, en ze zijn in het engels.
linkje:http://www.bythom.com/nikond700guide.htm
- JacTrum
- Clublid
Bedankt voor de tips! Ik ga bestellen. Engels is geen probleem.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Ik heb de D300, en ben erg enthousiast over de "D300 Guide" van Thom Hogan. De "D700 Guide" zal net zo uitgebreid en professioneel zijn.
Eric
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Welke ga je nu bestellen? Toch niet allemaal? Je zult dan een behoorlijk grote overlap qua informatie hebben..
- JacTrum
- Clublid
Dat valt nog wel mee Marco. Het zijn er maar twee, waarvan één alleen via de computer te lezen is. En het is soms ook handig gewoon een boek in je handen te kunnen hebben of mee te nemen.
- diskfac
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nikon D700 Digital Field Guide van J Dennis Thomas uitgegeven door Wiley is erg goed (in Engels)
de opmaak is ronduit ouderwets, maar het was zeker een goed boek.
vrgr
Lode
vrgr
Lode
D3S
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Thks, voor de tip....heb hem net besteld.....ben benieuwd, je hebt toch niet voor niets zo'n camera! :mrgreen:
diskfac schreef:Nikon D700 Digital Field Guide van J Dennis Thomas uitgegeven door Wiley is erg goed (in Engels)
vrgr
Lode
- diskfac
- Forumlid
- Contacteer:
de Magic Lantern guides die je bij Computercollectief of bij Het Computerwinkeltje kan kopen zijn ook erg goed. De D200 was uitmuntend, de 5D was dunner en iets minder, maar leerde me toch veel bij.
Natuurlijk krijg je naarmate je die dingen leest veel meer overlap.
vrgr
Lode
Natuurlijk krijg je naarmate je die dingen leest veel meer overlap.
vrgr
Lode
D3S
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
De vakantie is voorbij en het boek is uit! Prima boek, veel nieuwe dingen geleerd, handig naslagwerk voor als je het even niet meer weet. Ga nu op zoek naar nog meer leesvoer 

Snadaa schreef:Thks, voor de tip....heb hem net besteld.....ben benieuwd, je hebt toch niet voor niets zo'n camera! :mrgreen:
diskfac schreef:Nikon D700 Digital Field Guide van J Dennis Thomas uitgegeven door Wiley is erg goed (in Engels)
vrgr
Lode
Was er wel wat tijd over voor fotograferen?Snadaa schreef:De vakantie is voorbij en het boek is uit! Prima boek, veel nieuwe dingen geleerd, handig naslagwerk voor als je het even niet meer weet. Ga nu op zoek naar nog meer leesvoer

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ik heb deze ook besteld, het hoe en waarom van bepaalde instellingen die zo specifiek voor deze camera zijn ben ik vooral benieuwd naar. Kun je na lang genoeg experimenteren mogelijk ook zelf achterkomen, maar hou er zelf niet zo van om het wiel opnieuw uit te vinden. Nieuwe waardevolle tips zijn altijd welkom, en de prijs van het boekje is redelijk.
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Veel plezier, ik ben benieuwd wat je er van vindt.
Gr Arjan
Gr Arjan
Picard schreef:Was er wel wat tijd over voor fotograferen?Snadaa schreef:De vakantie is voorbij en het boek is uit! Prima boek, veel nieuwe dingen geleerd, handig naslagwerk voor als je het even niet meer weet. Ga nu op zoek naar nog meer leesvoer![]()
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ik heb deze ook besteld, het hoe en waarom van bepaalde instellingen die zo specifiek voor deze camera zijn ben ik vooral benieuwd naar. Kun je na lang genoeg experimenteren mogelijk ook zelf achterkomen, maar hou er zelf niet zo van om het wiel opnieuw uit te vinden. Nieuwe waardevolle tips zijn altijd welkom, en de prijs van het boekje is redelijk.